trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

tisdag 23 mars 2010

Helgens projekt!

Vad vill du göra idag då, sa mannen...
Riva en vägg, sa jag lite lättsamt. ( Jag har haft temat uppe tidigare för att liksom mjuka upp honom lite)
Det gör jag snart sa jag, det kan inte ta så lång tid...
Sagt och gjort! Fram med kofot och skruvdragare och kavla upp ärmarna. Bort med dörren, fram med kameran.

Från början var det ett allrum där, sen ändrades familjeförhållandena lite och vi behövde bygga igen med en vägg.
Men åren går och nu fyller den ingen funktion mer. Och jag har tröttnat på att ha en mörk gång, en trång korridor.
Jag vill ha ljus! Mer solsken i mitt hus!

Visst blev det ljust! Och det tog faktiskt bara några timmar....

Sen får man liksom kisa och se förbi gipsdammet och lister mm...

Men jag kan lova att det känns skönt. Jag får visa bilder när jag fått undan lite gammalt bråte.
Den vit/gul/lila väggen är nu helt vit, som av en händelse!

Idag är en ledig dag, så nu ska jag sätta igång och styla och fixa...det är kul. Ingen är hemma heller så jag får vara helt ifred! Då blir det massor gjort.

Ha en skön dag! Njut av ljuset!

2 kommentarer:

  1. Att riva väggar, är det roligaste jag vet. Vi gör åxå så ibland. Jag antar att det blev jättefint.
    Ha det så bra! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Det var ju ett riktigt projekt ni satte igång, väntar på fortsättningen, hoppas dagen varit bra, kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!