trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

torsdag 18 mars 2010

Jag har äntligen suttit ute i vårsolen. Det var jätteskönt. Satt insvept med en filt om benen och en kopp te inom räckhåll och skulle bläddra lite i nya Lantliv som just kommit i brevlådan, men jag halvslumrade istället. Solen värmde riktigt gott på den vinterbleka nosen.

Min utestol är inte riktigt i klass med den här som jag såg på Kistamässan förra året....men nästan! Visst ser den skön ut.
Framför mina fötter droppade den smälta snön från altantaket, yippee. Det är ett bra vårtecken när snön smälter droppar. Imorse kom det t.o. m lite regn här.

Ett projekt jag fått klart i vinter är en skänk jag hittade på "min" loppis.

Hade ett furuskåp i köket tidigare och är bara så himla trött på allt furu. En gång måste alla ha tyckt det var det snyggaste man kunde ha. Nåväl hittade alltså en skänk eller byrå eller vad det nu kan heta och fick hjälp med att köra hem det. Det var gult och hade stora gröna glasknoppar i alla dörrar. Mycket spännande!


Efter lite slipning och några målningsvarv så var det färdigt för att få flytta in i mitt kök...(eller vårt kök)


Nu kan man ana det genom min nyinköpta ljuslykta. Det pryder sin plats! Jag är så nöjd.

Nu är det mesta vitt i köket. Har en gammal kökssoffa också som är ljusblå med, hör och häpna ,orange pinnar i ryggen...(också spännande:)) Den är liksom lite kultförklarad eftersom gammelfarfar legat och tagit igen sig i den efter sina dagsverken... Får man måla såna möbler? Det skulle ju vara så himla fint med en vit soffa, men på nåt vis bär det emot lite.

Jag får visa en bild på den en annan dag.

Nu är det dags för lite middag. Ikväll blir det nåt så exotiskt som falukorv i ugn! Sen ska jag på Plask och lek som mina barn tycker...dvs, vattengympa. Eller hela havet stormar, man får såna härliga associationer av att tänka på alla yppiga tanter som plaskar runt av hjärtans lust.

Märk väl att jag i det fallet också räknar mig till tanterna...

Ha en skön torsdagkväll! Imorgon är det redan fredag...

2 kommentarer:

  1. Blir att lika glad när någon ny tittar och så hittar man till en härlig blogg... ha en fin helg och så hoppas jag vi hörs igen, KRAM

    SvaraRadera
  2. Jorå, visst fanns det en del kvar till dig åxå.
    Så fin din skänk blev i vitt! Det är väl klart att du kan måla soffan vit! Det är ju samma soffa, vilken färg den än har och du skulle ju säkert tycka mycket mer om den så.
    Ha det gott min vän! Kram Åsa.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!