trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

söndag 1 augusti 2010

Regnet det bara öser ner!


Igen, så kom det en skur igen. Och snart nog en igen... Det blir så fort tråkigt med regnet. Jag tappade lusten i fredags när jag tyckte det blev lite långsamt med semester. Jag tänker att jag skulle ha badat och solat MER när det var sol och varmt... Men det kommer nog sol igen!


Det har nog kommit uppemot 50-60 mm i veckan. Jag har tappat kollen.


Alla badleksaker ligger kvar som en liten påminnelse om varmare dagar...




De som gläder sig mest är de här små ankorna som blev hitlockade av allt regnvatten. Vilken lycka att hitta sin egen lilla tunna och få bada och njuta alldeles för sig själva där... ;)




Några burkar gurka var väl bland det flitigaste som blev gjort den här veckan.
Annars har jag läst en del. Varit i stan och kollat lite affärer och idag tog jag en cykeltur mellan skurarna. Den första på en månad säkert... det kändes vill jag lova. Man blir snabbt av med flåset när man inget gör!
.
I veckan är det Skänninge marknad. I Östergötland... för er som bor långväga ifrån Det är en av Sveriges större marknader har jag hört. Jag har inte varit där på många många år men ska nog ta mej dit den här gången.
.
Hoppas ni har det bra i stugorna. Nu har det blivit augusti! Är det nu man ska ta vara på tiden igen? Carpe Diem! Så man klarar av den mörka årstiden som sakta kryper sig på. Men ta vara på tiden ska man väl alltid?!
.
Carpe Diem kära vänner!

5 kommentarer:

  1. Vilka söta ankor, dom var verkligen bedårande och gurkan ser väldigt delikat ut!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Gurkan ser mumsig ut! Skicka hit lite regn är du snäll, gärna nattetid ;-)

    SvaraRadera
  3. Inlagd gurka så gott.
    Gillar dom söta små ankorna som har hittat en egen *damm*.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig bild, den med ankorna i tunnan. Det ser gott ut med inlagd gurka. Jag tycker burkarna ser så hemtrevliga ut, på nåt vis:)
    Kul med marknad! Jag har börjat se fram emot en stor hantverksmarknad som går av stapeln en bit härifrån. Den är i början av september på ett ställe som heter Ulva kvarn. Jättemysigt, brukar det vara.
    Jag önskar dig en fin dag! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  5. Härligt med ankorna, vilka färgklickar!
    Marknader är alltid trevligt! Men regn är inte alltid lika trevligt!
    Hälsningar från norr
    carin

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!