trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

måndag 13 december 2010

Lucia

Goder morgon Goder morgon båd´Herre och Fru.....

Idag är en kall och mörk natt som gjord för att hälsa Lucia välkommen med ljus och värme...

På min lott står att åka och öppna församlingshemmet vi lånat för dagens Luciafirande.Tända en massa marshaller och vedkorgar och ta emot alla familjer, 23 st.
De kommer kl 7 med egen frukostkorg, nymornade eller medvetslösa....

Sen bränner vi av några sånger och ramsor och förhoppningsvis sjunger barnen med så det inte bara är de vuxnas röster som hörs:) Men det brukar vara kul! Alltid någon ung person som tar upp ett litet solo på Blinka lilla stjärna eller Midnatt råder...

Inte ett öga är torrt!



Så har jag sån tur att jag slutar 13 idag och slipper alla trötta lätt griniga barn på em... yes!
.
Trevlig Luciadag på er alla vänner!

11 kommentarer:

  1. God morgon! Vilken söt liten Lucia du har där på bilden.
    Jag hoppas att du ska få en fin Luciadag!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Å vilken söt lucia som tindrar så fint! Ha en fin lussekväll! Kram Iréne

    SvaraRadera
  3. God middag på dig, ha en trevlig lusse i kväll. Jag har redan avverkat del 1 , del två blir i kväll..

    Kram Tina

    SvaraRadera
  4. Så söta bilder.Jag har inte sett röken av nån Lucia än....
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  5. Det hrä saknar jag faktiskt..men fick nöja mig med TV:s lucia, hoppas det gick bra med lussandet, kramen

    SvaraRadera
  6. Fina bilder du har hittat, riktigt söta. Hoppas alla familjer var lika söta!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du fick en riktigt mysig luciadag. Skönt att få sluta tidigt, så hinner man med lite av varje eller bara tid för att ta det lugnt :o)
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  8. En så fin Lucia du haft kan jag förstå av inlägget.
    Själv har jag bara sett Lucia på tv...
    Fast ikväll var vi inbjudna på fika hos barnbarnet och hon var pepparkaksgumma.
    Oj vad jag skrattar och känner igen mig i "sko inlägget" =)
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  9. Hoppas att det gick bra med lussefirandet på din förskola. Vi hade förståts lusiafirande på min förskola och det gick så bra barnen var enastående sjöng och uppträdde så fint.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  10. Små spontansolon är det bästa som finns. :-)

    SvaraRadera
  11. Hej! Tack för titten hos mig! Jag själv inte med någon Lucia överhuvudtaget i måndags, glömde t o m bort det pga flyttbestyren. Så fint blomsterarrangemang du gjorde i ett av dina tidigare inlägg./Merja

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!