trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

tisdag 15 november 2011

Björke vävstuga

Ännu ett inlägg med lite reklam för traktens väveri.


Väveriets affär, sett bakifrån. Helt enkelt ett vanligt "uthus" på gården, mitt på landet.
Stora fält och åkrar runtomkring och en skarp lukt från alla tjurar i lösdriften...


Det vackra växthuset som kom upp nåt år innan mitt. Mycket inspiration finns att hämta där! Här är det julpimpat, hemma hos mig blommar fortfarande pelargonerna. Här blev jag bjuden på glögg!




Så simpelt, men så vackert! Nu måste jag ut och jaga björkstammar...


Inne i butiken finns massor med bord uppdukade i olika färger och olika porslin och vackra blomuppsättningar. Den här duken är väl en riktigt vacker vinterduk?!


Turkosa inslag! Och ett till björkbord,läckert eller hur?



Avslutningsvis min favvofärg för ett tag igen. LILA!! En vacker rosa julstjärna, lila tallrikar från Indiska tror jag och vackra glas. Här kan jag äta middag!

Ja, mina vänner . Det var dagens reklam! Gå in på deras egen blogg vet jag och se mer vackert.

Ha en skön dag!!

4 kommentarer:

  1. Oj, säger bara, så mycket fint! Och jag säger som du, ut i skogen efter björkstammar. Vilka fina saker. Inspirerande.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Vad mycket fint!! Härlig inspiration :)
    Roligt att ha dig med i min utlottning!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Verkar jätte mysigt! Ett litet tips kommer här..... Min jul-försäljning börjar på lördag, om du skulle vilja göra en liten utflykt..... Kramisar Sofia

    SvaraRadera
  4. Men vilken inspiration jag fick nu. Björkstammar och vad mycket roligt man kan göra.
    Vilken tur att maken ska fälla en björk på landet. Får rädda en bit så att allt inte går till ved.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!