trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

måndag 23 april 2012

När jag vaknade imorse blev jag bländad av solen!

En underbar känsla!

Synd bara att det var jobbardag, men som tur är kan jag vara ute mycket och få sol på näsan. Det var så skönt!


Min Kungsängslilja är jag glad för, har inte haft nån förut. Men nu har jag tänkt plantera ut flera stycken under mina körsbärsträd och göra lite äng där.


En sån här kruka kan få komma hem till mig också. Den här såg jag på trädgårdsmässan. Visst är det läckert med vitt?

Kan ni fatta att det snart är Valborg? Om en vecka står vi vid brasorna och sjunger in våren, eller hur:)

Ha det bra!

Marie

11 kommentarer:

  1. Förhoppningsvis gör vi det utan att frysa näsan av oss, eller baken för den delen..
    Så fint du har gjort, det är så kul att fixa ute när solen skiner!

    kramen o natinatti

    SvaraRadera
  2. Ha, så lustigt. Där vi bodde förut hade vi ett stort gammalt körsbärsträd och under det hade vi en äng med kungsängsliljor, primula, pingstliljor, scilla och lite mer! Det var så fint och jag kan sakna den där ängen ibland.

    Och krukan som liljorna står i, en sån hade jag, men jag fick hjälp med att få den att trilla i golvet. Dom är så fina!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Visst är de fina Kungsängsliljorna,Jag har i rabatten som jag petade ned förra året och nu är det knopp i den
    Jätteroligt
    Ha en skön vecka

    SvaraRadera
  4. God morgon! Ja nog önskade man att det var en ledig dag när man sloog upp sina ljusblå. Här ligger dimman tät över markerna och helst skulle man väl krypa isäng igen...men icke!
    Ja Kungsängsliljorna är så vackra. På Kungsängen söder om stan här finns dom att beskåda i vilt tillstånd sägs det. Jag har aldrig varit dit och kollat.
    Ha en bra dag nu och må så gott!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  5. Mina kungsängsliljor ska också få komma ut i jord snart. Men än så länge njuter jag av de i kruka :o)
    Låter som att du hade en mysig helg, men som du säger; den går alldeles för fort. Blev det nån blåbärspaj då? ;o)

    Här är härlig vår idag och jag sitter bara o häckar vid dator. Men sådana dagar måste man också ha. Ska snart på möte ang. L. Berättar mer när vi rings en dag :O)
    Ha det gött!
    Kramis
    Ulrika

    SvaraRadera
  6. Så otroligt vackra är dom...kungsängsliljorna. Visst är naturen förunderlig.

    SvaraRadera
  7. Ja, det är helt sjukt vad tiden rinner på.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  8. Kommer ihåg Valborg när barna va små, overall på! Fast jag kan stå här hemma å höra allt från firandet på Kroppefjäll och det brukar bli så, vårbruket brukar vara igång så man hinner inte med allt! Ha en fin dag! Kram Iréne

    SvaraRadera
  9. I morgon ska jag åka senare och då får solen gärna väcka mig på morgonen. Tänk om jag kan hinna med en kopp te i Lugnet innan jag åker Vilken start på dagen det skulle bli!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Ja tänk, det är snart maj! Tänk om vädret visste om det också. Börjar tröttna på kallt regn.
    Inte konstigt att energin tar slut.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Det går undan nu:)Knappt man hinner med.
    Liite mer sol hade ju inte varit helt fel;)
    Din vita kruka var jätte fin:)

    Trevlig Valborgsmässohelg:D
    Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!