trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

lördag 3 april 2010

Glad Påsk!


Tänk att det blev en solig påsk igen, det är så jag kommer ihåg att det brukar vara.
Tranorna flyger över mig och trumpetar och min efterlängtade sädesärla kom igår.

Barnen, eller rättare sagt, tonåringarna letar påskägg. Jag frågade om de fortfarande vill att jag ska gömma dem...gör som du vill säger de...eller göm dem förresten. Det är lite spännande fortfarande!

Jag slog mig ner på min nyskurade altan i en skön stol under tiden... De vinterbleka fötterna fick lite luft. Det gassade på bra därute!



All snö i rabatter och på gräsmattan har försvunnit. Vad fort det gick ändå..man trodde ju snön skulle ligga till midsommar nästan.


Krokusarna lyser i solen och jag blir lycklig.


Nu bär det av till goda vänner och lite påskfest. Hoppas ni mår bra och har en härlig dag!


3 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag du har haft! Solsken och krokusar i blom.
    Var i landet håller Du till?
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Hejsan, här har vi oxå haft en underbar dag, väntar oxå på min särla som brukar anlända denna vecka, ha en fortsatt skön helg, kram

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder du visar! Visst är det helt ljuvliga dagar vi har haft!

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!