trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

måndag 18 oktober 2010

Måndag

Jag hade tur som hann ta kort på asparna i helgen. De var så himla fina i morgonsolen. För igår efter de kalla nätterna fanns det inga löv kvar. Att det gick så fort. Jag hörde hur de kalla torra löven föll till marken och sen var träden helt kala.


Igår var det kalas igen. Två kalas på samma helg räcker. Det är kul att träffa folk och bli bjuden på mat, fast där jag var igår är det jämt så mycket folk. Man sitter och äter och det blir stojigt och rörigt och varmt. Och allt från bäbisar till gamlingar med rullatorer är representerade. Jag var nog inte på humör för det helt enkelt.


Jag tog kort på mina fd luktärter. De efterlängtade som växte till sig till slut. De har blommat i många olika färger....men nu är det slutblommat... under växer The Fairy-rosor, och det är massor med knoppar i dem, men de lär nog inte hinna slå ut.


Så min järnsäng. Mitt projekt, som liksom måste mogna till sig innan jag vet hur jag ska gå vidare. Plantera nåt som slingrar sig i den..eller sätta fullt med sommarblommor..fast nu lutar det väl mer åt en ljusslinga och bädda med granris..
Vi får se!
.
Idag har jag varit hos tandläkaren. Allt var bra och det kostade bara 225kronor...för att ha gorpat runt i munnen 15 minuter.. Jag betalade och gick lättad därifrån, är inte speciellt förtjust i dentister (förstår inte hur någon kan välja ett sånt yrke)
.
Den här veckan ser ut att bli en lugn vecka med rätt många hemmakvällar, så jag funderar på om jag ska se Halv åtta hos mig.. det kanske är lagom..:) Kram på er!

1 kommentar:

  1. Så trevligt med en järnsäng i trädgården! Blir spännande att få se hur den blir bäddad ;)
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!