trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

lördag 13 november 2010

Bloggkoll

Såg för rätt länge sen att biblioteket skulle ha en bloggkurs. Tänkte att det vore ju bra att få lära sig lite. För en nybörjare är det massor jag undrar över. Hur som haver...det var inte tillräckligt många som anmälde sig... synd. MEN, jag blev uppringd och erbjuden en egen timme! Så generöst och roligt.
.
Igår var dagen kommen när det var dags. Träffade en glad färgstark positiv kvinna som också bloggar och hade förberett en del kopior med tips om sidor och portaler och gud och hans moster. Det var jättekul och jag gick därifrån med ett leende på mina läppar. Nu har jag lite att mecka och tricka med...när lusten faller på.
.
Idag i grårusket ska jag åka till Violas julmarknad, då glömmer man rusk och slask. Jag ska ta med kameran och visa bilder för er som inte kan åka dit själva. :)
Ikväll blir det skaldjurskväll på begäran av barnen...som jag inte trodde åt sånt!

8 kommentarer:

  1. Men oj...va kul! En bloggutbildning liksom. Va gulligt av henne att du fick komma, ändå fast det inte var tillräckligt många anmälda. Folk vet inte vad dom missar!!
    Åhh, jag önskar att jag oxå finge gå på Violans marknad.
    Ha nu en jättefin dag och hälsa henne så gott från mig.
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Vad kul, det där skulle jag behöva oxå! Undra om man kan påverka någon om detta på orten!? Blir lite avis att du ska till Viola, hade bara önskat att jag kunde komma dit men Dalsland är lite för långt att åka ifrån! Ha det sååå bra hos Viola! Kram Iréne

    SvaraRadera
  3. Det hade jag behövt, verkligen! Jag bara gör men förstår inte riktigt vad det är jag gör och varför och varför det inte fungerar ibland....varför har inte bibblan här det? Skall ringa och fråga! Bra idé och tack för tipset!
    KRam

    SvaraRadera
  4. Är lite avundsjuk på dig som skall till Violas julmarknad men känner mig glad att du har kameran med dig.
    Vad roligt med en egen timme med bloggkunskap det skulle jag också vilja gå på.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  5. Bloggutbildning hoppas att dom anordnar det på vårt bibliotek, skulle vara jätteskoj att gå på. Kollade ditt förra inlägg om växthuset. Jag förstår precis hur du tänker har ett växthus på landet och det ska bli mitt sommarprojekt att få det lite snyggt.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  6. Vilket roligt initiativ med bloggkurs. Nice och kul att du blev inspirerad! Kram

    SvaraRadera
  7. Oj, så spännande!
    Jag såg att biblioteket här också skulle ha en sådan kurs men jag kunde inte den dagen.
    Hade varit kul att få lite tips :)

    Kul att du tittade in och lämnade en hälsning :)
    Nu ska jag kika vidare i din fina blogg.

    Kram Lily

    SvaraRadera
  8. Och jag niger och tackar för fina ord! Jag tyckte det var ett jättetrevligt möte - vi hann ju också fundera kring det här med bloggandet... alltid lika intressant; möten! IRL eller på webben!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!