trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

söndag 10 juli 2011

Fjärilar!

Nu är de här! De trivs i solen och sitter gärna på färgglada blommor!


Knallgul citronfjäril på en knallrosa purpurklätt! Det är läckra färger ihop!


Svårt att få bra färger i starkt solsken...


En påfågelsöga på långt håll på de blå riddarsporrarna!


Det är precis som ett par ögon som tittar på en! Allt för att skrämma bort faror och fiender.
Vilka blå ögon. De är tjusiga! Även den blå höstvädden gillar jag. Höga blommor som svajar lätt i vinden.

Ha en fin dag!

Kram Marie

5 kommentarer:

  1. Så vackra fjärilar du visar! Att du lyckats fånga dem på bild...!!!
    Nu fick jag namnet på den chockrosa blomman också! Det tackar jag för! Jag har flera av dem också - lyser upp så vackert!

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Här hade det hänt lite när jag tittade in till dig. Goda bullar ser det ut som du har bakat.
    Bad i fågelbadet. Ditt ser större ut än mitt, hos mig är nog bara fåglarna som får plats.
    Sedan vackra bilder på fjärilar. Underbara.
    Roligt att du vill vara med i min utlottning.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  3. Jag som hade tänkt fånga fjärilar på bild till fotoskolan, sen såg jag inga.
    Du har verkligen tagit fina bilder, så ljuvliga!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Hej
    Det blir nog inte så.jag är själv i butiken hela dagen .jag vill jätte gärna men har heller inte hunnit fixa med grejer och så.
    Ska du dit?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra fjärilsbilder du fångat :) nog har vi haft det varmt idag...+30 i skärgården så det har varit svårt att sova vill jag lova, ha en fin vecka som kommer, kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!