trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

fredag 10 februari 2012

Iskonst

Frös in färgat vatten i gamla mjölkpaket....


Lite mörk bild, men härligt med färger en gråkall vinterdag.

Fick mersmak och vill frysa in mer saker, många gör ju med vackra blommor i isen, det är snyggt..
Gäller att passa på när det är kallt ute... för sen vill jag ha vår och inte en isgnutta ska få finnas kvar då...

Hoppas ni får en trevlig helg. Här är det dags för kalas igen. Storen fyller 20!! Vart tog de åren vägen? ( och mamman längtar lite tills han flyttar hemifrån..)

Kram Marie


21 kommentarer:

  1. Tänk, jag har inte tagit mej för att göra nåra iskonsverk alls, fastän jag tänkt... Kanske när tulpanbuketten börjar sjunka ihop.

    Karin B Holmkvist har jag läst flera böcker av och skrattat åt! Har du läst Marianne Cedervalls böcker om Mirjam och Hervor? Lite åt samma håll!

    Ett trevligt 20-årskalas önskar jag dej!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. oh vad häftigt! Tänk vad man kan göra ;) kram Emelie

    SvaraRadera
  3. Ja du tänk vad tiden går men tur är det nog ändå att de blir stora å klara sig själv! Gratta 20 åringen! Fiffigt att frysa in färgat vatten, snyggt! Ha nu en fin helg med kalas! Kram Iréne

    SvaraRadera
  4. Grattis till sonen! Ja, tänk vad åren rusar på. Det är knappt man hänger med i svängarna när de växer upp. Men det är allt en härlig resa att vara med på. :)

    Vad läckert med lite iskonst i träden! Det lyser verkligen upp en grådisig dag. :)

    Ha nu en riktigt fin kalashelg Marie och sköt om dig.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Kul pynt:) Vår store, född -91, har flyttat iväg och det blev så lugnt på tjatfronten att det nästan vart konstigt. Men så skoj när han kommer hem och tittar till oss!

    SvaraRadera
  6. Åhh, så coolt det blev i trädet. Här är alla fåglarna utflugna nu. Ingen kvar i boet längre. Grabben var den sista som flyttade för snart 2 år sedan.
    Ha en fin helg.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  7. Va fint! Så fiffig Du är!
    Ha en fin helg! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  8. VIlken kreativitet alla har! Har sett många fina isskapelser den senaste veckan. Jag får inte tummarna loss...

    Oj, längtar du? Jag fasar för att den dagen närmar sig. Vår dotter, som är äldst, fyller 18 i juni.

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Vilken häftig ide.
    Ha en skön helg.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Hej !!!

    Vilken kul idé och mysigt !!! :)
    Vilken fin blogg du, hoppas du får en mysig helg
    Kramar ifrån mej

    SvaraRadera
  11. Vilken kul idé!
    20 år...ja, men undrar vart åren flyger...Höll i en bebis igår och det känder helt främmande! Kan mina ha varit så små någongång?
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Vilken rolig idé, allt som lyser upp är bra just nu för det är lite för grått ute, det är det!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig idé tycker jag också.
    Ska ta med den till förskolan. Vi jobbar med expriment och vatten.
    Ha det så gott.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  14. Vad fiffigt...förgyller dessa gråa dagar.
    Ha nu en fin fin helg. Kram Maria

    SvaraRadera
  15. Åh, så fint det blev! Jag trodde först att det var påskfjädrar du frusit in....jag har visst fått fjädrar på hjärnan här...!:)

    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  16. Du, det där var en riktigt kul idé!
    Jag blir lite sugen på att testa...
    Ha en fortsatt fin helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  17. Så härliga isklumparna blev, snyggt med lite färg nu när det är så färglöst på vintern.
    //Anne-Lie

    SvaraRadera
  18. Fick mig och tänka på Påsk, jättemysigt.
    Är nog nått jag ska göra med min lilla son, han skulle nog gilla detta.
    Ha de gött!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  19. Härligt med lite färg!
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!