trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

måndag 11 juni 2012

Lila

Idag blir det bilder på en annan favoritfärg!

Jag blev så full i skratt av era kommentarer att det var så uppenbart att turkos är en favorit hos mej. Har visst tjatat om det förut;)




Det här är min nya lilla syrén som jag köpte sent i höstas när det var 70% på alla växter. Det är den lilla växten framför de stoora bollarna....



Jag kan lova att den doftar underbart varje gång jag ska in eller ut ur växthuset. Och det blir några vändor varje dag!

I bakgrunden anar man den dubbla vita syrenen. Den går inte av för hackor den heller.

Jag tycker färgerna är så bleka, vet inte om det beror  på den lilla kameran, eller inställningar eller dålig dator..
Imorgon ska jag ta kort med min stora kamera igen, mannen har hämtat den... håll tummarna för att den är ok igen!



Ha en bra tisdag!


Kram Marie

20 kommentarer:

  1. Men det var näääära nyss. En nick i stolpen :O)

    SvaraRadera
  2. Fint med syrener
    Och jag gillar verkligen de lila bollarna ,Vad de nu heter??
    Ha en bra vecka

    SvaraRadera
  3. Snart hittar du väl inte ditt växthus om du ska odla syrener i den hastigheten :o))
    Men jäklar va fint det är du!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Syrener är vackert och luktar ljuvligt.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Så fint! Oj, vad jag saknar mina syrener som vi sågade ner i våras. Varför sparade vi inte EN?

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Mina syrener har blommat ut men jag minns doften ännu..
    Det lilla lila jag har annars är bara gräslöken!

    krma

    SvaraRadera
  7. Skönt att du fick tillbaka din kamera nu. Vad har du för sort? Kram,Åsa

    SvaraRadera
  8. Vilket fint litet syrénträd! Ja, doften är verkligen bedövande! Nu börjar ju de vanliga syrénerna ta slut, men jag har också en dubbel vit, som fortfarande blommar. Så härligt!

    Alla har vi väl våra favoritfärger - trodde kanske att den var blå för din del..:)!

    Hoppas att kameran rättat till sej nu!
    Ha en fin tisdag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga färger idag, det är nästan så jag dristar mig till att tro att du tycker om lila också!!! Jättefint är det i alla fall och jag tycker bilderna är fina! Hoppas ändå att kameran är fixad.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Kaffe & Kackel
    Sandvik 5
    561 92 Huskvarna
    Min GPS visade oss så fint och korrekt så!:)
    Kladdkakan var fin...Miljön underbar, hönorna kacklade bredvid huset.
    Jag har ett inlägg om det "Butiker Habo Jkp m.m heter det http://annasideer.blogspot.se/2012_03_01_archive.html den 29 mars skrev jag det. Där kan du se miljön inuti också.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Syréner kan man aldrig få för många av, - lovely, lovely!
    Må så gott där i ditt sköna gröna!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  12. Tack ja det är riktigt fint även om det är "fusk".
    Ja matchen den matchen...nu laddar vi inför fredagens match.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  13. Nä, paddan kanske hade smittat ner mig med en knottrig obotbar sjukdom. Eller så hade jag haft två prinsar, ja ja...

    kramar

    SvaraRadera
  14. Jag älskar också syrener. Är den lila en bondsyren som är stammad, eller?.... Ha en fin dag! Kram Lotta

    SvaraRadera
  15. Syrener är underbart....synd bara att de inte blommar längre. Min rosenrabatt på framsidan är fullständigt sprickfärdig nu. Snart slår alla åtta rosor ut i full blom :o) Underbart!!

    Ha en härlig onsdag...snart helg igen ;o)
    Kramisar
    Ulrika

    SvaraRadera
  16. Så fin den var den lilla syrenen, de är så underbara dessa blommor! Ha en fin dag! Kram Iréne

    SvaraRadera
  17. Har en syren i precis samma storlek och form som du. Fast min har blommat färdigt redan. En häftig hagelstorm hade sönder blommorna och jag hann inte njuta länge :-(
    Mina alliumbollar fick jag inte njuta av alls. Vet inte om mössen ätit upp dem eller om jorden är dålig.

    SvaraRadera
  18. Jag kan känna syrendoften...
    Vackert att den är uppstammad.
    Ha en fin helg.
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!