trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

torsdag 23 augusti 2012

Grodan Boll

Plötsligt händer det!

Man känner att nån stirrar en i ryggen...



Ett konstigt läte, en liten rörelse i ögonvrån. Man vänder sig sakta om och ser någon rätt in i ögonen...



Drömprinsen eller inte?!

Han fick följa med hem iallafall.. men han får stanna utomhus.

Gillar vatten gör han också, så där har vi nåt gemensamt.


Man måste passa på i solglimtarna, mellan stormvindarna och regnskurarna...
För än är inte min badkvot fylld. Fast jag känner att det drar ihop sig...  men  skam den som ger sig...

Simma lugnt:)

Marie 

15 kommentarer:

  1. Ååå, vad jag gillar den där lille grodprinsen!
    Badat har jag inte gjort en endaste gång i sommar...
    Håller tummarna för många sköna dopp för dig ännu!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Vilken goding! Den skulle gärna få bo hos mig också...
    Bada? I år? Nej det blir nog inget. Det var nära förra helgen då vi var vid kusten, men då saknades badkläder och det var alldeles för mycket folk för att jag skulle välja nåt annat alternativ...hihi.
    Men idag frös jag faktiskt. Dags att klä på sig lite mer...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Vilken söt liten groda...jag har inte badat en enda gång denna sommar

    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Gullig groda du hittat. Nä badat klart har jag inte, inte riktigt ännu. Härligt med bad.. Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Vilken kille :O)
    Jag frågade pallen men den ville inte flytta...inte än i alla fall....
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  6. Vilken sötis du har hittat.
    Badat har jag gjort några gånger i år på Öland.
    Sen resten av badet har blivit hemma i poolen.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Vilken fin groda ,förstår att den ville med hem
    ha en riktigt skön fredag

    SvaraRadera
  8. Vilken söt liten kompis.
    Ha de gott!
    Kram Katha

    SvaraRadera
  9. Denna sommar har det varit svårt att få badkvoten full. Åtminstone för oss som hellre badar i sjö än dike :)

    SvaraRadera
  10. Jag har inte badat en ända gång här hemma i sommar. Grodan var jätte gullig.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  11. Pussa honom inte! Tänk på att du redan har din prins!! Men du kan ju ta honom med dig när du går och badar. Grodor gillar ju sånt...Hi hi..
    Ha en skön dag nu och gott fredagsmys ikväll!
    Kraam Åsa.

    SvaraRadera
  12. Låter som min man, att badkvoten inte är fylld ännu! Jag däremot får nog ligga i om jag ska fylla min kvot...ligger lite på efterkälken kan man säga! Ett annat ord är väl Badkruka!!! Kram Iréne

    SvaraRadera
  13. He he he... det där har jag varit med om på riktigt!
    Men då var det en riktig padda i mitt växthus....
    Den hade grävt ner sig lite i en kruka.
    Kram och ha en fin helg!
    Sofia

    SvaraRadera
  14. Har inte badat en enda gång i Sverige än och så kommer det nog förbli....
    Ja ja det kommer fler sommrar... En prins vore inte helt fel men den kung jag har får väl stanna ett tag till.

    Kram på dig

    SvaraRadera
  15. Tack du är "la för go" du :O)
    Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!