trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

fredag 7 september 2012

Mer morgonsol


Daggdropparna glittrade imorse.
Bara att hoppa i tofflorna och ta med sig kameran på en liten runda i trädgården. 





Höstsilveraxen håller på att slå ut. De är riktigt höga i år och kommer snart dofta stark och gott.
Tillsammans med Jättetåteln glittade de ikapp i morgonsolen.






Tårna var kanske inte helt glittriga när jag kom in.. snarare genomblöta efter att ha trippat runt i daggvått gräs. Och då var det ju tur att jag inte börjat med strumpor än.. då hade de ju varit dyngsura.




Men nu är gräset klippt och fredan är snart över.

Jag önskar er alla en trevlig helg!


19 kommentarer:

  1. Hej
    Jag var också ute i morgondaggen och kom hem med genomvåta strumpor... ;-)
    Härliga bilder på höstsilveraxet. Jag köpte en sådan planta i våras och på den kommer en blomstängel.
    Trevlig helg!
    / maria

    SvaraRadera
  2. Åå supersnygga bilder!! Hälsningar Maria

    SvaraRadera
  3. Här kliver jag mest omkring i gummistövlar och gräset...ja det kanske jag klipper i morgon. Om solen skiner och jag har lust vill säga....
    Ha en skön och avkopplande helg nu!

    KRAM Åsa.

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det fint med morgon solen.
    Här är oxå gräset klippt.
    Ha nu en skön helg.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Helt underbara bilder!!
    Ha nu en härlig helg.
    Kram Anni

    SvaraRadera
  6. Härligt med glittrande daggdroppar, och höstsilverax som är så vackert.
    Hoppas faster får en fin helg med barnen!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga morronbilder du fångat, undrar vart mina silverax tagit vägen??? Jag tycker också det är så roligt att fota på morronen, det är ofta så fint ljus då.
    Ha en skön helg.
    Lotta

    SvaraRadera
  8. Daggen tänkte jag på nyss, måste klippa gräset idag...men solen skiner så det torkar nog upp snabbt!

    trevlig helg

    SvaraRadera
  9. Så otroligt vackert! Satt i gårkväll och valde ut en del bilder för framkallning som jag ska ha på väggen på jobbet. Bla valde jag en bild på regndroppar på grässtrån. Fint!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Soliga höstmorgnar med hög luft...visst är det härligt!! Här har det tyvärr stormat i flera dagar, så jag har fått hålla i trädgårdsdekorationerna :)
    Lite liv i butiken har det varit i helgen och jag har också fått sålt i nätbutiken. Jätteskoj!!

    Snart väntar middag hos grannar, utan barn för en gångs skull. Det ska bli skönt att få sitta ner o äta en hel måltid :o)
    Ha en fortsatt go´helg!!

    Kramar
    Ulrika

    SvaraRadera
  11. Men jösses vilken fotograf du är! Helt otroliga bilder!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Så vackert!
    Silveraxens doft är obeskrivbar och underskön.

    Ha en fortsatt härlig helg
    Anna

    SvaraRadera
  13. Kul att hitta in till dej oxå! Å välkommen som följande hos mej och mina tankar.

    SvaraRadera
  14. fina bilder.
    Ha en bra söndag.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  15. Åh, varför har jag inga höstsilverax? Vackra bilder!
    Hoppas du har en skön söndagkväll och att starten på den nya veckan blir bra. Kram på dig!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  16. Blommorna på min balkong blommar som aldrig förr. Fattar tydligen inte att sommaren är över...
    Strumpor, näe jag håller emot-börjar inte använda dem förrän jag fryser tårna av mig!
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  17. Oh, så fint du har fångat sensommaren i bilder, det är ju konstverk precis överallt bara man ser det och vilka bilder, som sagt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  18. Vilka fina och härliga bilder. Tur att du inte tassade omkring i morse. För här hos oss var det bara +2.
    Kram mamma C

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!