trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

lördag 10 april 2010

Trädgårdsmässa

Så har julklappen som legat och väntat blivit av... en bussresa till trädgårdsmässan i Älvsjö.

Från ett gråruskigt morgondis i Östergötland gick bussen för att efter några timmar anlända i Stockholm, visserligen det också gråruskigt och småregnigt. Men det glömdes snart bort så fort man kom in i mässhallen. Som för dagen förvandlats till en blommande prunkande grön oas.

Vad sägs om en första kaffepaus här?
Nej, det fick man ju inte , men man kan ju tänka sig vad skönt det skulle vara under fruktträden och fågelsången och ta en kopp te och en god kaka....


Här kan man snacka om skaparglädje!!


Vilken fantasi, att komma på allt. Så läckert med tulpanerna som passar så bra i färg med den stickade dekorationen på skottkärran! Härlig prydnad i trädgården.



Eller den här:




En röd soffa fylld med blommor, gröna blad i hela ryggen och små videungar på armstöden....läckert!


Blommande fruktträd, magnolior, lökar, pelargoner, fröer och sticklingar. Allt finns på mässan. Inte jättemycket folk, skönt att åka på en fredag. Annars har jag varit där på lördagar och då är det trångt.
Nu vill jag ha sol och värme och kavla upp ärmarna och sätta igång. Kanske man skulle försöka sig på en svävande lövkrona i år?



Ja, än så länge får jag ge mej till tåls. Idag blåser det kalla vindar här. Jag får bläddra i några fina tidningar jag köpte så länge och drömma och fundera och planera, för visst är väl det halva nöjet också?
Det var lite från mässan. I bussen hem var det rätt tyst, jag tror de flesta var nöjda och fulla med idéer och tankar och skaparlust.
Inte dumt med julklappar i april!
Ha en skön lördag runtom i landet!




4 kommentarer:

  1. Vilken bra julklapp och härligt att ha det att se fram emot dessutom! Ja, vi gick säkert om varandra igår när jag också var där!
    Så mycket fint där fanns och så mycket fantasi och frosseri i blommande lökar och andra växter! Det ger oss en kick fram i rätt riktning! Nu är det bara lite sol och värme som fattas.
    Ja, sen är man rätt mätt och trött framallt både på intryck och steg!
    Jag var helt slut efteråt...ha-ha!
    Ha en fortsatt fin lördag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för besöket! Kul mede en för mig ny bloggare! Ja, det var inte så svårt att ordna till nytt. Lirte nervöst ,men jag gjorde det helt själv! Fast lite problem med kommentarerna har jag.
    Har du en epost-adress, så kan jag skriva hur jag gjorde!
    Min epost: hulda56@gmail.com
    Ha det gott!
    Hulda

    SvaraRadera
  3. Oj, flera stavfel, ursäkta!
    Hulda

    SvaraRadera
  4. Vilken bra julklapp! En sån ska jag önska mig nästa jul. Ja det ser verkligen ut att finnas mycke kul på mässan i år. Jag ska dit i morrn. Svårt med parkering bara. Förra året, fick vi vänta en timma på en plats och sen fick vi gå, jättelångt. Så det måste vara idealiskt att åka buss dit.Där finns ju, hur mycket inspiration som helst att hämta. Härligt!
    Ha nu en trevlig lördagskväll!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!