trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

torsdag 21 oktober 2010

Morgonstund....

har guld i mund. Åtminstone för mig. Jag vaknar alltid tidigt och alltid först i vårt hus. Det är min guldstund. Vare sig det är på sommaren när solljuset brakar in i köket och fåglarna kvittrar ute. Eller som nu. Mörkret är som en vägg ute. Inga gatlysen på landet inte.
Då tassar jag upp. Ljudlöst...tänder ljus och kurar...gör en kopp te och andas...tänder i kaminen
och blir varm.
En liten stund till innan det börjar röra sig från rummen. Morgon igen. En ny dag!

3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt när man får ha sina morgnar för sig själv. Sånt njuter jag också av!
    Idag har jag haft hela dagen för mig själv, vilket inte händer så ofta. Så jag har också njutit och pysslat o pysslat...
    Ser fram emot ännu en dag för mig själv imorgon.

    Ha en skön helg!
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig stund den är, den där tiden på morgonen. Jag är oxå en sån som gärna tassar omkring och njuter av dom tidiga timmarna. Just nu, när det är mörkt ute när man vaknar, tycker jag bara ger mig mera energi än trötthet. Tvärt emot vad många tycker.
    Hoppas du får en fin dag i morgon!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. God morgon Gumman!
    Håller med dig, det är såå skönt med tidig morgon. När man kan vara en stund för sig själv.
    Tack för den fina presenten, den hänger ute på bron. Nedanför har jag fixat lite granris och har hängt lite fåglar i zink. Hoppas du får en skön fredag.KRAM M

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!