trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

måndag 27 december 2010

God fortsättning

Mannen fick/var tvungen att åka och jobba idag. Men jag är ledig:) Så jag tog datorn i knät och en stor balja te på sängbordet och hade en god förmiddag i cybervärlden. Jag har svårt att sova på mornarna, men jag tar det gärna lugnt och tycker det är skönt att slippa ge mig iväg.


Tog kort inne på mina julklappar från barnen. En fin glaskupa vald av äldsta sonen, eller hans flickvän, eftersom han flinade lite fånigt och undrade vad det var jag packade upp och blev så glad för. Den står i vardagsrumsfönstret just nu bredvid min fina nya adventsljusstake.


Yngsta sonen hade köpt ett halsband med ett lila hjärta. Han tog med mig till Glitter och bad mig visa vad jag gillade, så vi gick ett varv och jag pekade på fina saker och sen fick jag gå ut medan han handlade.. allt går!
Den söta lilla ängeln fick jag av min mamma.


En annan ängel fick jag av sonens flickvän, lilla L. Hon tycker kanske att jag är en ängel?! Hur som helst har hon fattat vad jag gillar och vad som "passar" in hos mig. Jag tycker den är jättegullig!

Idag har det varit lunch hos mamma. Vi skulle gått på Änglagård 3, men hade inte bokat biljetter i tid, så vi fick spela spel. Det är kul att göra nåt ihop.
Nu har grabbarna dragit in i sina rum och jag sitter och halvkollar på Tina om jag får några tips till nyårsmenyn, men tror inte det. Jag är dålig på att laga mat. Tycker ofta det är så många moment och krångliga kryddningar... Men mat ska vi väl få i oss ändå. Vad ska ni äta på nyår?

Imorgon kommer min pappa från min barndomsstad Västerås och hälsar på. Ska nog se till att bli bjuden på lunch på stan..;) Jag alltså!

Kram på er och ha en skön kväll!


9 kommentarer:

  1. Kikar in för att önska dig God Fortsättning! Är bortbjuden på Nyårsafton så jag slipper laga mat som tur är!! Är inte heller vidare förtjust i att laga mat, hehe:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  2. Varsågod, vännen.

    God natt, Tina

    SvaraRadera
  3. Hej! och God fortsättning på dig gumman. Jättefina julklappar du har fått. Vi har som tradition att laga plankstek till varje nyårsafton. Enkelt och mycket gott. Kram M

    SvaraRadera
  4. Visst är det skönt att bara kunna ta det lite lugnt på morgnarna! Jag går också upp rätt tidigt, men sen skrotar jag omkring i morronrock hela förmiddagen - skönt!

    Har ännu inte planerat nyårsafton! Men något gott blir det säkert - knaske något med fisk och skaldjur...!
    Ha en fortsatt härlig vecka!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Gissar att du tagit de fina bilderna med nya kameran? Jättefint halsband du fått i julklapp.

    kram Tina

    SvaraRadera
  6. Vilka fina klappar du fått! Och visst är det skönt att kunna ta det lugnt så här i mellandagarna.
    Jaaa, jag håller på att skapa nyårsmenyer i mitt huvud, får se vad det blir. Jag tycker det är kul att laga mat, men jag håller helt och fullt med om att det är en förfärlig massa ingredienser i en del rätter. Då blir det traggligt.
    Men den blir nog fisk av något slag.
    Ha det fortsatt gott och stillsamt
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Oj, vilka fina klappar du fått! Och en kamera:)!! Så kul att få sätta tänderna i en sån... men jag förstår att det är mycket att lära sig.
    Nyår firar vi ensamma i år, Gubben och jag. Blir nog en köttbit av något slag, han behöver piggas, så stackars som han är med sin dunderförkylning! Och inget vatten har vi...

    Ha det så bra och tänk på oss när du lekande lätt drar i spolknappen på toan:)!!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  8. Verkligen fina gåvor du fått :-)
    Visst är det kul när man får sånt som passar en bra!Även om givaren fått tips...
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  9. Vilka söta små änglar....nog finns de allt ;o)
    Till nyår hos oss blir det Rådjurssadel m gratinerad potatismos, kantarellstuvning o lingon. Förrätten tar gästerna hand om och efterrätten står ännu under diskussion :o) Kanske cheesecake m björnbär från trädgården.
    Det låter väl inte så dumt?!

    Ha en mysig kväll!
    Kramar Ulrika

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!