trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

tisdag 18 januari 2011

Tisdagstrött
Veckan har bara börjat och jag sitter och halvsover i soffan. Hade drop-in-fika på jobbet idag för att inviga nya rum. Jobbade lite längre än jag brukar, åkte och hämtade sonen från körskolan, hem och äta och sen inte ens få se Bygglov på TV. Nej visst nej, det är ju handbolls VM och det går ju förstås före allt annat. Jag tycker sport är astråkigt, som ungarna säger. Men mannen försvarar och säger att det ju finns så många inredningsprogram att se, som att det inte finns mycket sport då? Kan de inte visa det på alla sportkanaler som redan finns?

Nej, jag säger tack och godnatt.

Kanske orkar jag läsa några rader i min bok, annars somnar jag som den kvällströtta människa jag är:)


tTänk, på sommaren kan man nästan åka och bada så här dags eller komma på att man ska grilla... dream on!

Välkommen Missyemelie!

Sweet dreams!


12 kommentarer:

  1. Tack för tipset ang pärlhyacinterna!
    Ska prova att ha dem i en pappåse...

    En fråga ang blomman du har under glaskupan. Jag har en sån, men har inte provat att ha en blomma där. Klarar den det?

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Ånej nu missade jag bygglov det gillar jag!Å andra sidan följer jag Handboll's VM o glömmer då bort de få program jag annars ser...
    Mer trist för dig då det kan jag förstå :-( Hoppas du har en bra bok iaf
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  3. Tack kära vän!

    Idag kom presenten och jag blev så glad. Den kommer passa perfekt här hemma och den går perfekt ton i ton färgmässigt ihop med en väldigt vacker lykta som jag köpte före jul.

    Jag vet inte nog hur jag ska tacka dig! Och orden på kortet stämmer så bra in på mig. Min man säger ibland att det krävs inte mycket för att göra mig nöjd, och det stämmer så väl.
    Vi har aldrig träffats, du och jag, och ändå så gjorde du en sådan härlig lyckträff! Tack, tack!!! <3

    SvaraRadera
  4. Hej vilken trevlig blogg. Hit tittar jag igen och du handbollen är ju toppen ;) //Britt

    SvaraRadera
  5. Vet du, bygglov har blivit så trist, så jag tittar inte längre. Och sport är det alldeles för mycket av på teve! Och sen drar de över tiden jämt!! Och hur många inredningsprogram fïnns det på bonnteve? Inte är det så många. Jag brukar gå in på datorn och se såna på betalkanalernas playprogram och titta.
    Annars är det sårvakt som gäller denna vecka.
    Hulda

    SvaraRadera
  6. Ja, trött är man numera, särskilt när man jobbar mycket i alla detta gråa och mörka. Men jag är ändå glad att snön smälter undan lite, så att det blir en mera "normal" vinter.
    Avskyr också sport, och den verkar ju gå före allt annat jämt...hm!

    Men idag du - idag blir det vackert och soooool! Jag väntar bara på att den ska gå upp..!
    Önskar dej en fin, energigivande och solig onsdag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Ha ha precis lika åsikter om sport har vi. Har aldrig förstått varför den ska gå före allt annat :-(( Och ändå har jag varit sporttokig som barn och ungdom men den tog liksom slut. Kram

    SvaraRadera
  8. Sv: Ja, tack än en gång. Lyktan som jag nämnde är i trä som är målat grått och svart och den gråa färgen är exakt samma som på skylten. Perfekt!

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Hahaha håller med dig fullständigt om sport ^^ det enda jag tycker är kul är ridsporten men de visas ju alltför sällan :(
    Jo tack dagen va bra men det trycker på rejält nu, bebis ska ju komma 12/3 men jag har redan öppnat mig så det finns väl risk för tidig nedkomst :/
    Hoppas du har en fin dag idag ;)Emelie

    SvaraRadera
  10. Hej goa du, 20 mindre här! Inte kilon då men dagar i mars. Har nog tappat ett par ändå tror jag, lite snurr i bollen men ändå vid gott mod. Det här med boken fick mig nästan till tårar, pipig som jag känner mig. Du är för snäll du, ett sånt gott gäng vi har blivit allihopa här inne..

    KRAM till dig min fina vän, Tina

    SvaraRadera
  11. Måste säga att jag ser hellre på handboll än bygglov.....! Tur att baken är som smaken, delad! Kram Iréne

    SvaraRadera
  12. Hoppas du är piggare idag, här har det varit en lugn dag, blir formex imorgon, ska bli så roligt att träffa alla, kramen

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!