trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

onsdag 5 januari 2011

Trött

Oj, så jobbigt det var att jobba 2 dagar. Vi hade planeringsdagar måndag och tisdag.Det är bra att ses igen och prata ihop sig och ladda och sätta fokus på vad som är viktigt. Men det tar på krafterna att tänka;)

Idag läste jag ut en bok som jag fastnade i för ett par dar sen. Det var Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda. Den har legat och väntat på rätt tillfälle ett tag nu. Tidigare har jag läst den vänstra: Jag älskade honom. Den har jag faktiskt läst två gånger, kanske för att den är kort,men också för att den är finstämd.

Det kan man också säga om den här boken som handlar om udda lite trasiga människor som hittar varandra och tar hand om och kompletterar varandra. Och så är det lite kärlek och det är aldrig fel:) En vacker fin bok, läs den om du inte gjort det redan. Jag har en till på lager. Hennes senaste tror jag:Lyckan är en sällsam fågel. Så det passar bra att jag är ledig några dagar till, då hinner jag:)



Var en sväng på stan och köpte mig några tulpaner och tittade om det fanns nåt jag behövde på rean, men det gjorde det inte som tur var!

På väg hem köpte jag med pizza så köket har vilat idag och jag också.

Imorgon kanske det blir en promenad i Kolmårdens djurpark. Det är gratis entré så det kanske är passligt med ett besök.

Ikväll blir det ingen bal på slottet för min del, dansar ni inatt?



Välkommen Caja som följare:)

6 kommentarer:

  1. Du verkar ha haft en skön dag, tack för att du ville sjunga lite med mig ;-)

    Önskar er en fin dag i morgon på djurparken/caja

    och ja...höll ju på att glömma..tack för välkomnandet!

    SvaraRadera
  2. Ingen bal på slottet här heller, bara allmänt lat! Gör lite småsaker, förbereder lite inför terminen!
    Så du har jobbat i två hela dagar! Det känns som en otrolig bedrift i min värld! Jag förstår inte hur jag ska kunna anpassa mej igen till tider och scheman!:) Samtidigt vet jag att efter EN dag är allt precis som vanligt igen...!
    Det låter skönt med en Kolmårdstur och att läsa inressanta böcker är alltid härligt! Tackar för tipsen du ger här!
    Ha en fin och givande trettondag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Jag har också läst dom böckerna. Speciellt gillade jag "Jag älskade honom". Jag har filmen "Tillsammans är man mindre ensam"...vill du ha den så kan jag skicka den till dig. Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  4. Hej, jag har inte läst någon av böckerna. Ska kika på dom...låter väldigt intressant. Hoppas dina krafter och ork kommer tillbaka efter en trevlig dag på djurparken!

    En stor dansk kram till dig, Tina

    SvaraRadera
  5. Hej, hitttade din blogg via caja, och där kom boken fram igen, "Tillsammans är man mindre ensam". Jag läste om förf. i en tidningsartikel
    när boken kom ut på svenska och skrek LÄS MIG och vad gör man, man lyder,haha.
    Jag tycker den är helt underbar, och genom dig har jag fått dom andra titlarna, tack.
    Kram Malla

    SvaraRadera
  6. Sv: hej, kul att du gillar mitt hus, jag älskar det! Det är byggt 2001 efter en totalbrand på huset som var innan, mitt föräldrahem. Ditt hus ser också fint ut och att vi bor i skogen i Östergötland bägge två gör ju att vi bor på det bästa stället man kan bo!!
    Kul att ha hittat dig!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!