trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

söndag 20 mars 2011

Lite bloggtorka kombinerat med söndagsångest....

Förväntansfulla fredagar känner väl alla till. Det gäller även mig. Hela veckans höjdpunkt! Fradagsmys med stor bokstav... mys mys, ett glas vin, nåt smaskigt att äta, hela familjen samlad med stora leenden.... och så blir det inte så. Och vad händer? Jag blir en grinig gnällspik.
Fortfarande tror jag att mannen kan läsa mina tankar och fattar....


Så blir jag trött på mig själv som inte prioriterar det jag vill.

Då får jag skylla mig själv och bita i det sura äpplet att helgen liksom rann ifrån mig..


Nu tar jag nya tag!

Köper ett gott te, eller iallafall är det en fin kartong, passande de senaste muggarna... köpta bara för att färgen var så fin! För i skåpet får de inte plats... ;) téet var gott! Så det var ju lyckat!

Sjöng några gudsånger i kyrkan med kören, visst uppåttjack!

Satt en stund med näsan mot solen, stort uppåttjack!

Fick en award av en god bloggerska, Tekla Maräng! Tack så mycket! Det gör mig glad!!

Gläds också över en utmaning från BBQ Village, den går ut på att berätta 8 saker om mig själv!
Det får jag nog fundera ett tag på, men jag kanske återkommer när jag kommit på nåt :)

Och så gläds jag över att få hälsa en ny följare välkommen! Välkommen Aggie!


Skönt! Jag avslutar med positiva saker efter allt gnäll!

Och nu kom jag på nåt mer!

Bloggträff hos Viola i maj! Kolla här!

Kram på er!

10 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med fredagar om de blir som man tänkt och inte somnar vid halv9 i soffan,trött efter veckan
    Har själv ingen söndagsångest, får vara glad att man kan gå till jobbet
    Ha en riktigt bra vecka
    Ps(pratar inte med dottern om bloggar alls)

    SvaraRadera
  2. Själv behöver jag inte ha nån söndagsångest idag. Jag är ledig i morgon, så jag tar måndagsångest istället. Det där teet har jag tänkt testa. Nu ska det bli av. Snygg färg på asken...verkligen!
    Hoppas vi ses på bloggträffen...för visst kommer du va!
    Ha en bra dag i morgon! Nu ska jag lägga mig och läsa lite. Kram på Dig och sov gott!

    SvaraRadera
  3. O jag är ledig måndagar!Så söndagen känns bra:-)Men visst ibland känner jag att jag slösat bort helgen...men då brukar jag reflektera lite över vad jag gjort.O då brukar jag oftast komma fram till att jag varit väldigt effektiv.Både pyssel,motion o vila.Då känns det bättre:-)
    Ja se karar...jag säger inget mer ;-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Gnälla måste man få lov att göra ibland. Skön iallafall att höra att solen har lyst på dig också idag!
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Ibland känner man bara så.
    Grattis till awarden. Fina muggar ser ut som Höganäs gillar färgen. Hoppas teet smakade gott.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  6. Man får lov att gnälla ibland vännen :o) Jag brukar också sätta höga krav på fredagskvällen eller kanske på hela helgen, men så blir det inte alltid som man tänkt sig och man blir istället ett gnällspik som du säger. Jag ska erkänna att min fredag var verkligen inte rolig och jag gick runt som ett annat åskmoln hela dagen, trots att mannen kom hem med tulpaner o allt.
    Jag tror att jag längtar alldeles förfärligt efter våren nu och orkar inte med mer minusgrader, morgonfrost och en o annan snöflinga. Nu får det vara nog!!
    Men mest av allt ser jag just nu fram emot att ni kommer hit. Hiskligt roligt ska vi ha :o))))

    Hoppas du får en fin måndag trots allt!!
    Varm kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  7. Ibland blir det bara för mycket krav kring fredagsmyset kan jag tycka... jag brukar vara helt utpumpad på fredan och då är det ju svårt att mysa så lördagar är trevligare tycker jag. Tack för ditt gulliga inlägg hos mig!

    SvaraRadera
  8. Grattis till awarden!

    Skönt med någon som erkänner att man kan bli
    putt och sur emellanåt.
    Annars är det så mycket pluttinuttgulligt,
    i en del bloggar, men framför allt på FB!!
    ALLA verkar bara ha det sååååå braaaa...

    Herregud! Vi är väl bara människor!

    Och visst uppskattar jag allt i livet somär bra, trist vore det annars.
    Men ibland rinner humöret över liksom ;-)

    SvaraRadera
  9. KRAMAR till dig!!!!!

    Ny vecka nya möjligheter!!!

    SvaraRadera
  10. Ja det är inte lätt med förväntningar och trötthet samt hänsyn till varandra.
    Du kom på en hel del positiva ting som du skriver om här i inlägget.
    Kramar:O)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!