trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

måndag 11 juli 2011

Tack!!

Har fått hjälp av kära syskonen med respektive och mannen förstås:)

En hel dag skruvades det och lästes ritningar och fikade, badade och åt mat.
Tillsammans är det roligt och lätt. Det går fort och plötsligt händer det:)


Idag har jag ett växthus med bra ventilation, det finns nämligen bara 4 vädringsluckor ditmonterade än så länge. Men känslan av växthuset finns och krukorna väntar på att flyttas in. Och jag planerar redan för invigningskalaset! Det kommer bli toppen!

Tack snälla för hjälpen!!

Ps!
Om ni undrar hur natten med lilla dollan gick, så gick den bra! Coolare unge får man leta efter. Sov gott, var inte ledsen eller orolig och vi hade kul!



Idag firar jag min första semesterdag med färska frallor, te och koll hos er!
Energin är tillbaka och lusten att greja och fixa. Men först ska jag nog vila mig lite;)


Ha en fin dag!!

Kram Marie

8 kommentarer:

  1. Åhh, idag vaknar du och inser att du är världens lyckost! Så fint växthuset blev, och så mycket roligt du har framför dig nu! Jag erkänner att jag är avis...
    Sommarkram på dig!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Grattis till växthuset! Förstår att det kliar i fingrarna på dig nu men ta det bara lugnt, du hinner! Njut nu av din första semesterdag, kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Gullkorven, det ser ut som hemma hos mig med alla kuddar runt..he he.
    Jag sitter här o käkar kärleksmums, eller 'kärleksmuffar' som min stockholmsvän kallar dem. Har pussat på lille R idag, känns så skönt att bara sticka dit en sväng nu när jag är ledig!
    Växthuset ser så fint ut, kan tänka mig att du är glad. Jag har en bit kvar men snart så..
    ska bara käka ett par till kakor först.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt med ett växthus, skulle inte vara fel det inte ;)!
    Fira semester med god frukost är livskvalité det! Ha en toppensemester!
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Å vad kul med ett växthus, mitt består av stora tomatplantor och några är mogna som jag har ätit upp, å vad ljuvligt det smakar! Kram Iréne

    SvaraRadera
  6. Förstår glädjen när det händer. Vilken bra hjälp du haft att resa stommen! Snart kan du sitta där i växthuset bland alla blommor.
    Vilken härlig känsla:)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Vad fint det kommer att bli!! Det är jag säker på.
    Skönt att energin är tillbaka, den kan man ju behöva under semestern *blink*

    Det är "planerat" att jag ska köra till familjen i Sverige under lovet.

    Ha en skööööön dag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  8. Åh vad underbart med ett växthus! Stort grattis till det!!! Skulle också vilja ha ett...

    Kram Elin

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!