trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

måndag 12 mars 2012

Vårtecken


Här kommer mitt bidrag till dagens vårteckenvisning!

Jag  brukar köpa mig några penséer  i slutet på mars (för jag fyller då..) då brukar det vara precis på gränsen att det funkar att ställa dem på trappan ute. När jag shoppade sist stod dessa fina (blå) blommor i solen och bara väntade på mig. Så det är väl ett vårtecken som heter duga att plantera blommor.Jag har dem i växthuset för dit går jag ofta. Och där borde de klara de kyliga nätterna.


Ett annat vårtecken är en liten liten krokus som kikat fram. Dålig bild på den ljusgula blomman i det starka solljuset, men håll till godo;)

Den här veckan lovar de mer värme och sol. Det gör mig ingenting... nu har jag energi och lust att sätta igång på allvar med trädgård och projekt inne och ute.


Fler vårtecken hittar du hos Humlebacken 


Ha en bra dag!


Marie




21 kommentarer:

  1. Så fint den lilla pensén står där i den gamla grytan? Vackra färger tillsammams!

    Vårlig header... man blir glad!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint med penseor. Jag tänkte åka och köpa lite idag. Ha en skön dag i vår solen.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt att man redan kan börja med penséerna och så fina dina är!

    Härligt med alla vårtecken och man upptäcker ju nya för varje dag.
    Ja, idag har de lovat värme dessutom!
    Hoppas att du hinner njuta av våren denna måndag!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Vackra färger ihop i ditt mysiga växthus:)
    Man blir sugen att börja röja i trädgården nu när solen kommit:))

    Kul att du gillar våra nya dukar;)
    Du är så välkommen att göra ett besök:)

    Ha en fin vårig vecka med sol o värme:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ser att du är inne i en blå period!! Härligt! Blått är flott! Kul att du vill vara med och tävla, kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Oh, då är det inte långt tills du fyller år - jag gratulerar i förväg om jag skulle missa det sen.
    Blått är så fint! Blå blommor och blått överhuvudtaget och din plantering är särdeles fin!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Vilka underbart härliga penseér!
    Stor vårkram
    Sofia

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Härliga vårtecken du bjuder på!

    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Ja, visst är plantering av penseer ett riktigt vårtecken.

    SvaraRadera
  10. Det var ett fint arrangemang i ditt växthus:)
    Snygga färger ihop med ljuvliga penseer:)
    Ha en fin vecka.
    Kram Tina

    SvaraRadera
  11. Så fint du gjort i växthuset, gillar de där turkosa sakerna.
    Mitt växthus är ju snart helt utan glas, står som ett alu-skelett i skogsbrynet... så jag förflyttar mig till andra änden av gården, där uterummet står o väntar på mig (och hundar o katter också, antagligen)
    Nu är det hopp om det...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  12. Härligt med sol och vårblommor!

    Ha de gott och pyssla på i växthuset ; )

    Kramar Agnetha

    SvaraRadera
  13. Det är helt underbart med alla vårtecken nu. Penséer är så tåliga så de klarar sig säkert nu.

    Kram

    SvaraRadera
  14. Visst är det härligt med den tidiga våren.
    jag har också köpt ptnseer idag och faktiskt planterat ut dem. Vi får hoppas att det inte blir för kalla nätter.
    Må så gott!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  15. Underbara blomster!

    Ha det gott, kram Marie

    SvaraRadera
  16. Så fin pensée, i minst lika fin blå gryta ;-))
    Jag kunde inte motstå penseerna på "Plantagen" idag så här står det ett gäng på trappan i sällskap med några påskliljor. Jag får väl passa dem för kylan.
    Fortsatt trevlig vecka!
    / maria

    SvaraRadera
  17. Så fint det blev med blå pensé i turkos kruka. Du vet ju att jag äääääälskar turkost ;o) Lillan o jag har haft två underbara trädgårdsdagar med trädgårdsarbete o go' fika på verandan. Äntligen kan man sätta igång!! Imorgon ska jag ner till blomstertorget och gå amok bland vårblommorna....jag har en hel lista ;o)

    Njut av det fina vädret och ditt mysiga växthus!!
    Kramen
    Ulrika

    SvaraRadera
  18. Härligt, vackert med penséerna i krukan. Nu är nog våren på G på riktigt.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  19. Välkommen härliga vår men än har jag inga krokusar i rabatterna.

    SvaraRadera
  20. Hihi... Den där turkosa karotten där, känner jag igen... Kommer ihåg att du köpte den av mig på loppisen :))
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  21. Haha...den bästa smaken har vi:)

    KRAM

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!