trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

söndag 24 oktober 2010

Pocket och Prassel!!

Jag ska vara i med i nåt som heter Pocket och Prassel! (en bok om dagen )
Då ska man skicka ett bokpaket och lite gott och spännande till en okänd vän.
Det är roligt! Och till saken hör att man ska svara på en del frågor för att berätta lite om sig själv...för att underlätta för bokvännen som ska skicka nåt till mig. Jag lämnar nog en del frågor obesvarade...tycker det är kul med överraskningar:)

* Vilken genre eller författare gillar du bäst? //Jag gillar bl.a deckare och feel-good-romaner. (Feng-shui, mindfulness, inre styrka)

* Vilken genre eller författare är du nyfiken på?// ingen jag kommer på just nu.

* Vad har du läst, men tänkt "Aldrig mer!" om..?// Mons Kallentoft. Gillar inte Fantasy heller.

* Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt? //Nej, har rätt många av Ljungstedt, Anna Jansson och Elisabeth George.

* Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren?//Nej:)

* Annat litterärt, värt att veta..?// Tycker om att läsa på svenska, orkade läsa på tyska förr men inte längre:)

* Vad äter du för godis?// Choklad och salt lakrits!

* Naturgodis - ätbart eller inte..? // Nja..ibland

* Dricker du te eller kaffe? Favoriter? // Helst te, svarta sorter med mjölk ur stoora muggar. Latte ibland, eller Irish coffee.

* Hobby?// Sjunga i kör, gå på loppis, trädgården, baka, läsa, mina barn, om de nu är en hobby!?

* Favoritfilm? // Den engelske patienten, Fyra bröllop och en begravning. Gillar inte våldsfilmer.

* Favoritmusik?// Melodiös musik som man kan sjunga med i till mina söners förtret..(pinsam morsa som gör det i kompisars närvaro och i affärer..)

* Stjärntecken?// Vädur

* Favoritfärg? // Lila, turkos, vit, blå, rosa...det växlar. Gillar inte grönt, rött, brunt.

* Samlar du på något?//tydligen på inredningstidningar, för de ligger överallt...

_____________ _____________________ ________________ ______________________

Ja, det gick ju det där. Nu vet ni det, om det känns som det var värt att veta?! Nu är det dags för kaffepaus. Ja, jag dricker en kopp kaffe med mannen på helgerna för det är liksom mysigt...kaffe luktar så gott!
.
Gu´tår på er allihop!

2 kommentarer:

  1. Vilken bra idé med pocketböcker! Kul med frågorna, även om det är svårt att lämna något svar på alla! Tycker du lyckades bra där!

    Men oj, sicken myggtext det var :)!

    Ha en skön söndagskväll!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Tack för de inledande upplysningarna, jag ska läsa lite mer i din blogg och hoppas få tillräckligt med 'kött på benen' för att kunna få ihop ett fint Pocket & Prasel-paket!

    Vi hörs!
    /Hemliga bokvännen.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!