trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

lördag 23 oktober 2010

Grå grå...

är den här dagen. Det småregnar ute, snön ligger kvar, blöt och kall. Huset är tyst. Drack te och läste en fin tidning jag aldrig köpt förut.

Min mamma kom för att hämta sina vinterdäck som jag brukar förvara i min stooora loge. Vi har inte setts på två veckor, så vi hade lite att berätta och hann en sväng till byns loppis. Väl hemma behövde vi lunch, kaffe och mer pratat blev det. Gemytligt! Så gemytligt att hon åkte hem utan sina däck, de ligger kvar. Så nu "måste" vi ses igen!

En fyndad skål. Jag ser hur den är planterad med hyacinter och lite grön mossa!


Ikväll är det mer Girlpower som gäller. Tjejkväll hos en kär gammal vän som höll på att bli min svägerska en gång i tiden. Nu är båda bröderna ur spel, men vi består! Och några färgstämda flaskor tar jag med, mycket god mat vankas också!
.
Från grå grå till rosablå! Nu är jag i fas igen! Skål och trevlig kväll allesammans!!

4 kommentarer:

  1. Ha-ha!! Visst är det väl typiskt att det kan bli så ibland, att man glömmer både tid och rum! Härligt ändå!
    Du, DEN skålen var fantastiskt fin! Åh, så vacker!!!

    Ha nu en jättetrevlig tjejkväll, av flaskorna att döma lär den väl blir det...:-)!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Hoppas girl power kvällen var riktigt mysig, men det brukar dom vara!
    Den där skålen med blommor och mossa i kan jag också se framför mig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tjejkvällar är alltid mysiga med god mat och dryck! Ja och sånt händer ofta att man pratar så mycket att man glömmer det som var aktuellt.
    Jättesnygg skål!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att ni myste så mycket tillsammans mamma och du så däcken glömdes.
    Tjejkvällen tror jag blev toppen.
    Ha det gott:)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!