trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

lördag 23 oktober 2010

Yes!

Bilen gick igenom! När killen på besiktningen frågade var felet varit kunde jag stolt peka på vilken slang (jag) bytt. Men det sa jag inte, tänkte att det kanske hade varit negativt i det sammanhanget.
.
Igår var jag på bio och såg en svensk film som heter "I rymden finns inga känslor". Huvudrollen spelas av ännu en Skarsgårdspojke, Bill. Den handlar om Simon som har asberger och all problematik runt det. Simon bor med sin brorsa och har livet helt inrutat, men brorsans flickvän gör slut för hon står inte ut. Brorsan lagar all mat, Simon äter och flickvännen diskar...men nu finns ju ingen som diskar... Simon räknar ut hur han ska hitta "en ny jävla tjej"åt brorsan. Ja, och resten får ni se själva!
En rätt gullig film om ett stort problem för många. Jag gillar svenska filmer och tycker den var helt ok!
.
Efter filmen blev det mat på en typisk studentpub, med bra pris och mat för alla smaker.. men fredagkväll på stan är inte så upplyftande. Många fulla ungdomar och inte många "vuxna". Nåja, det är ett annat bekymmer...
.
Idag blev det inga bilder i inlägget. Kameran är tom och alla bilder finns på en annan hårddisk... det får bli en annan gång!
.
Ha en bra dag alla vänner därute i landet och grannlandet;). Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Ja, en biokväll då och då är inte fel! En del svenska filmer är verkligen fina! Den här lät intressant!

    Jag kan tro att en fredagkväll inne i stan ger ett och annat negativt intryck - himla trist!

    Hoppas att du får en skön och fin lördag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Roligt att hitta "nya" bloggar att följa, allt på grund av Pocketprojektet! ;-)
    Ska nog försöka komma iväg på den där filmen jag också, gillar som du, svenska filmer.

    Ha en fortsatt go söndag!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!