trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

torsdag 3 februari 2011

Ömsom sol!

Härliga soluppgångar på mornarna. Ljusare på eftermiddagarna, fågelkvitter, doft av vår.
Ja, det känns rätt förväntansfullt.

Lugnare tempo på jobbet gör att jag inte är helt slut när jag kommer hem.
Men ändå är jag lite trött, har ingen geist.


Längtar efter nåt, vill planera, vill resa. ( och förstås bygga och inreda växthuset) men man kan väl vilja fler saker?!


Vill åka till Gotland, lite hav och vacker natur. Till Barcelona med miniman som gillar fotboll. Till Tyskland med storen som uppnått åldern och vill dricka öl:)
Sen har jag lust att träffa cybervänner...

Mmm, får se vad det blir.
Imorgon blir det fredag, det vet jag.

Frissan, lite shopping i stan och avslutningsvis kalas hos grannen.

Ha en fin kväll. Kram!

12 kommentarer:

  1. Jag sitter också med flera "vill göra" tankar. Men, men det är att välja.

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt "solskåp" du har!!! Otroligt vackert!
    Ja du, den här perioden på året ÄR rätt seg, det känner jag också! Jag är liksom trött för ingenting! Men ljuset är på väg och det gäller nog att ha kuliga saker att se fram emot och det har ju du - tänk, att få fixa till växthuset - bara en sån sak!
    Hoppas att du piggar på dej till imorron!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Läser ifatt och ser att du fått ditt växthus!!! Roligt! Ja, då är det bara våren vi väntar på nu då!!!

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Det var många trevliga drömmar! Ta en av dem o du blir riktigt lycklig, eller så tar vi o träffas i april..om du innan skulle susa förbi neråt kontinenten(Danmark el så..*fniss*) måste du höra av dig..skåpet är jätteläckert, jag blev glad av det!

    Kram o trevlig fredag på dig, Tina

    SvaraRadera
  5. Superkul om du och Tina vill komma hit :o) Gå in o kika på kommentaren hos Tina idag, så har jag skrivit lite om er tripp till grannlandet :o)

    Ha bästa helgen!
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  6. Lite som jag, har man fått en sak så vill man se det färdigt med en gång!Ha en fin helg! Kram Iréne

    SvaraRadera
  7. Underbart med ett växthus att få inreda nu till våren/sommaren. Det skulle jag också vilja ha men det blir nog inte denna sommar.....kanske nästa ;)

    Kram F

    SvaraRadera
  8. Vilka snygga luckor! Och grattis till växthuset! Så skoj! Det händer mycket hos dig.
    Ha det gott!
    Hulda

    SvaraRadera
  9. Vilket underbart skåp, blir glad när jag ser det! Och jag håller med dig, jag vill också resa till nåt härligt ställe, gärna varmt, tack!!
    Hoppas din helg blir bra.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  10. Vill du resa bara för din egen skull, välj Budapest, underbart ställe :-) Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  11. Härligt när man har många planer,
    så får man se vad det blir av det hela...
    Sundsvall kanske?! ;-)
    Har varit väldigt dålig på att kommentera,
    men läser!

    Trevlig fredagskväll vännen!

    SvaraRadera
  12. Vilket vackert skåp du har i din ägo...nog är det mkt man längtar efter just nu, men denna vecka har varit så roligt i butiken, kommit så många vackra saker och även idag dök danska varor upp :) ha en skön fredagskväll, kramen

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!