trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

fredag 4 februari 2011

Vinst och rosa fredag

Jag hade den stora turen att vinna hos Iréne. Hon syr så fina saker! Jag vann ett kuddöverdrag! Tack!!
Alltid roligt med paket:)


Fredag! Härligt. Visserligen var det yrsnö imorse, men redan på dan sken solen och det var vår i luften!
Mina grabbar och jag var i stan. Alla är nyklippta och fina:)
Vi fikade och pratade och hann shoppa lite.


Mamma gillar färg och det fanns det nu! Blommigt och rosigt rosa! Miniman tyckte jag var fin, han är gullig han!


70% rea på fina sjalar. Visserligen lite vintriga, men det var ju så billigt och jag gillar ju sjalar! Storen undrade om jag verkligen behövde fler... han är gullig han också:)



Och sist men inte minst, en rosa mugg som kommer göra sig så bra med gott te i. (kanske i minsta laget, men det får det vara värt) Då blir den inte så tung att bära ut när jag ska fika i växthuset:)

Nu har jag slökollat på Let´s dance. Har inte sett på några veckor, så himla duktiga de är. Frank gillade jag, riktigt bra dans. Men lille Ryback såg rätt livrädd ut när han skulle hålla sin partner på stjärten, stackarn! Nu får vi snart veta vem som åker ur.

Imorgon blir det lunchdejt med min goda vän. Och lite körsång på kvällen. Det är Kyndelsmässodagen, det vet jag inte vad det står för nu, men ska kolla upp det!
Sång blir det iallafall:)

Kram på er, hoppas ni har mysigt fredagsmys!

13 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten kuddfodralet var jättesnyggt. Du sjalar kan man aldrig få för mycket av. Gillar din rosa mugg och te är aldrig fel speciellt chai.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsten! Sjalarna ser jättefina ut, så varför inte köpa nu att ha till sen. Det blir ju vinter ett tag till. Fin mugg! När jag skaffade mitt växthus, köpte jag till och med vinglas som jag har där inne.
    Och appropå ditt förra inlägg.........
    Jaa du,vem längtar inte efter att få planera en resa till nåt skönt ställe! Säg tillom du vill ha sällskap. Vi kan sticka tillsammans!
    Fniss fniss...
    Ha en fin helg! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Grattis till vinsten!Fina inköp du gjort.Att unna sig är viktigt :-)Ler lite när jag läser om vad stora sonen(om jag förstår det hela rätt)säger.Behöver du fler?Såklart du gör ;-)
    Svärfar brukar säga till svärmor :Du har!!!Vilken tråkig inställnig ha ha
    KRAMAR från mig!

    SvaraRadera
  4. Kul att du vann!
    Vilka fina fynd du gjort, älskar sjalar jag med och 70% då kan man inte låta bli!

    Ha en skön helg!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Vilken tur du har! Fin vinst och fina inköp! Kyndelsmäss kommer om jag inte minns fel av 'candles mass' eller något liknande. En helg, då man lät alla överblivna ljus från julen brinna ner.
    Ha det gott!
    Christina

    SvaraRadera
  6. Gillar oxå Frank. Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  7. Trevligt att vinna fina saker, gratulerar till det.
    Mysig dag du hade med barnen!
    Trevlig helg.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Grattis till vinsten! Alltid kul att vinna och få paket.
    Så härligt det låter med en dag i stan! Fina vårliga färger dessutom!

    Kyndelsmässa - har ju med ljus att göra! Tror det har med Marias kyrktagning att göra!
    Hedningarna firade tidligen Imbolc - ljusets återkomst - när solen börjar återvända!
    Härlig tanke och skön tid!
    Önskar dej en skön och fin Kyndelsmässohelg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Gratulerar till vinsten. Jag har en känsla av att nästan alla har vunnit något den senaste tiden. Kanske det ligger tur i luften och jag borde vara med i fler utlottningar?

    Vilka fina saker du hittat. Inte spelar det roll att sjalarna är vintriga. Vintern kommer ju igen snabbare än vi vill!
    Ha en skön helg!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  10. Grattis till fina vinsten.
    Koppen var ju såå söt.Passar nog fint
    till din oas.Själv har jag just varit på loppis
    och hittat en hylla och en bricka som ska målas.Trevlig helg.Tina

    SvaraRadera
  11. Så kul att du tyckte om kuddfodralet! Jag älskar oxå sjalar, har massa! Får väl sträcka lite på mig då den store Frank i Let´s Dance kommer från Trollhättan, bara 5 mil dit.....! Ha en fin lördag! Kram Iréne

    SvaraRadera
  12. Din turgumma!
    Fina kläder du köpt, jag tror jag är beroende av sjalar..i allafall på vintern.
    Idag har jag kört ett Ullaredsrace, nu blir det soffläge resten av kvällen!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  13. Grattis till vinsten! jag har suttit här och läst bakåt lite som jag missat, trevlig läsning! Och du...muggen...vilken själavårdare!

    Kram/caja

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!