trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

onsdag 27 april 2011

Dream on

Oj, vad mycket som snurrar i skallen när man sover. Jag brukar inte drömma så mycket...som jag kommer ihåg iallafall!

Men nu några nätter har jag blivit förförd av en mamma på jobbet... (udda), letat hotellrum i nya städer utan framgång, hittat massa fina fynd i stora gamla hus och träffat massa nya människor på fester...

Varför blir det så??
Hur mycket av verkliga händelser bearbetar man?
Eller är det önsketänkande?

Spännande och lite skrämmande med drömmar... jag kan fantisera en hel del och tro på varsel...




Annars rusade våren snabbt över till försommar på bara några dagar. Träden är ljust gröna, blommorna trängs i rabatter och skogsdungar, insekter surrar och livet är rätt gött!

Jag sliter med en massa ved, eller stockar som ska kapas och klyvas... lätt träningsvärk på en otränad!

Inatt hämtade jag hem Storen från akuten som lekt skateboardstjärna utan större framgång. Inget brutet i alla fall, utom nattsömnen;)

Nu ska jag pigga på mig och gå till jobbet!

See you later!

14 kommentarer:

  1. Vi pratade om drömmar igår efter att Mannen berättat en smått fantastisk dröm. Och jag som inte drömt på länge, sa jag.
    Men inatt hade jag också en vansinnigt rolig dröm... står planeterna i drömläge nu... eller?

    Njut av dagen!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Drömlös natt för mig! Hoppas du får en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Oerhört spännande med drömmar.Tycker det låter som du håller på att utvinna nya "marker", utveckling.

    Gillar ditt sätt att skriva...den här bloggen lägger jag genast upp som länk!
    Ha en fin dag!!!

    SvaraRadera
  4. Du har fullt upp på nätterna, förstår jag..*ler*
    Hoppas ingen mamma läser bloggen för då får du det kanske hett..skojar bara.
    Tror absolut att vi bearbetar och måste rensa hjärnan under sömnen. Jag gör det med..

    Ha det gött!

    SvaraRadera
  5. Drömmar, ofta förstår jag varför jag drömt som jag gjort men det finns vissa drömmar som förföljer mig och som jag inte förstår alls.

    SvaraRadera
  6. Drömmar ja, jag är också inne i en drömperiod och i natt satt jag på en buss mellan vår kronprinsessa och hennes man......man kanske borde söka för det!?!?
    Ja, det är vår så det knakar ute nu! Gäller att hänga med i svängarna, och det är så mycket man vill!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Drömmar har ofta ett "budskap" från vårt undermedvetna. Djur och annat har en betydelse. Googla under drömtydning så ser du.
    Små obetydliga saker kan betyda mer än du tror.

    Jag har börjat försöka tyda mina drömmar. Iallafall de som känns starka och fastnar i en när man vaknar.

    Kram Elle

    SvaraRadera
  8. Ja nu går det undan i naturen. Man hinner inte riktigt med.
    Drömmar är alltid spännande och man kan ju undra över vissa drömmar.
    Jodå jag tar det väldigt lugnt det får ta den tid det tar att bli frisk.
    Kramar;)

    SvaraRadera
  9. Våra drömmar blir jag heller inte riktigt klok på. Vissa gånger kan jag sätta ihop episoder som hänt under dan,med en film jag sett på kvällen ch förstå varför drömmen blev som den blev men ibland fattar jag ingenting. Skumt är det...

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  10. Hej! Jag drömmer också underliga drömmar ibland, då är det bra att ha en dröm tydar bok bok nattduksbordet:) Ska bli så roligt att träffas på Violans bloggträff i maj:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  11. En drömtydningsbok,kankse vore något
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  12. Hej Marie!
    Ja, visst har det varit en underbar tid nu och mer blir det. Jag gick med stavarna i skogen i morse och bara njöt av alla vitsippor och ljusgröna blåbärsblad. Man kan inte få nog av all ljusgrön färgprakt nu och det gäller att passa på.
    Hoppas sonen är ok och dröm sött inatt!
    Må så gott!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Tack för titten hos mig, kul att du vill vara med i min utlottning!

    Drömmar ja..jag brukar oftast komma ihåg vad jag drömmer, ibland är det ju som värsta äventyrsfilmerna,hihi!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  14. Jag drömmer oxå mycke periodvis.Ibland undrar jag vad allt kommer ifrån?!Återkommande är att vi säljer huset...både jag o sambon drömmer det väldigt ofta.Undrar varför?O så den där känslan i drömmen att vi ångrar oss o har köpt nått annat dåligt hus...som sagt man undrar ju?!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!