trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

måndag 12 september 2011

En får tacke...
(som vi säger i Östergötland)

Under några dagar har jag fått inte mindre än 3 awarder!!!
Men det är ju så himla roligt!! TACK!


Det är från Annas idéer, Skaparglädje och Betongglädje jag fått dem!!!

Till awarden följer det några frågor jag ska besvara. (tycker ibland det känns lite töntigt, men här kommer svaren)

Varför började du blogga?

Allra första gången jag kom i kontakt med en blogg var när det stod i Lantliv om månadens blogg som då hette Om livet i ett skatbo. Jag loggade in på den trots min dataovana och var fast. En helt ny värld öppnade sig. Så mycket fint och inspirerande och så många duktiga tjejer stötte jag på. Efter lång tids tvekan startade jag en egen blogg som först hette Arsenik och gamla spetsar, men bara en kort tid efter blev jag faster, Cajsas Faster, och det kändes som det var jag!!

Vilka bloggar följer du?

Ja, det har blivit en hel radda med tiden, kolla min blogglista på högersidan... men jag tilltalas av fina bilder, ett kul språk- konsten att uttrycka sig i ord och bild. Det får gärna handla om vardagslivet med inriktning på trädgård och inredning och livet.

Vilken är din favoritfärg?

Har gärna vitt som bas inne, men har mycket blått och rosa... turkos och lila.. klär mig i svart och ljung, lila, rosa.

Vilken är din favoritfilm?

Är ingen filmmänniska, men ser gärna feel-good-filmer som man myser och ler av, typ Mamma Mia... Notting Hill, You´ve got mail.
Den engelske patienten var en underbart vackert och sorglig film!!
Har sett en hel del deckare typ Beck, Wallander mm. Men ibland är det för otäckt. Jag blir illa berörd om det är för blodigt och hemskt.

Vilket land drömmer du om att besöka?

När jag var ung, alltså riktigt ung;) ville jag till Australien, tittade på Flying Doctor´s på den tiden. Jag kan fortfarande tänka mig att åka dit. Gillar Grekland för den goda matens skull. Gillar England för språkets skull och lite Rosamunde Pilcher-romantik och alla vackra trädgårdar. (hade en ursnygg pojkvän därifrån en gång också)


Nu ska man skicka vidare awarden!!

Så, känn dig träffad!!! Jag ger den till dej!

Om du inte somnat efter det här långa måttligt intressanta inlägget kan du väl haka på och ta emot awarden och berätta lite mer om dej själv!


Tack o Go natt!!
Marie



13 kommentarer:

  1. Jag hamnade i Australien efter att ha sett "Flying Doctors" och "Crocodile Dandy"
    Visserligen bara ett par månader men det var
    en härlig resa.

    SvaraRadera
  2. Så roligt att få veta lite mer om dig! Jag har också får en award, men jag avvaktar ett par dagar med svaren på frågorna.
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  3. Grattis så mycket till awarden. Jag drömde också om Australien när jag tittade på den serien:_))

    Kram

    SvaraRadera
  4. En får gratulere...
    (heter det så kanske??)

    Jag blev också fast i bloggvärlden efter att ha råkat snubbla in här! Inget jag ångrar idag.

    Ha en skön vecka!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  5. Vad roligt med alla Awards!
    Jag har själv mottagit lika många och jag kan inte beskriva vad glad jag är:)

    Jag sa att jag skulle åka till Australien när jag var runt 6 år. Drömmen blev sann när jag var 21 och drog iväg själv till en brevvän (kille). Hur kunde jag? Stannade 6 mån och det är det bästa jag gjort!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Intressant läsning, fast en del visste jag ju redan..
    Vi får väl äta grekiskt igen, nästa gång vi träffas!

    kram i höststormen

    SvaraRadera
  7. Intressant att få veta lite mer om dig. Åh, Flying Doctor´s tittade jag också på, det var längesedan.
    Kram och tack för att du tog emot utmärkelsen.

    SvaraRadera
  8. Kul! Det är alltid så roligt att få veta lite mera om människor. Det kan väl inte va ointressant heller.
    Grattis till awarden förresten. Jag har oxå fått ett par stycken. Det är jättekul!

    SvaraRadera
  9. Grattis till awarden! Dnn är din fina blogg värd!
    Ha det fint!
    Ullis

    SvaraRadera
  10. Hej! Kul att lära känna dig lite mer. Jag har också en sån frågelista på min blogg. Oj, vad man fick tänka till där...
    ha en bra vecka
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  11. Hihi, The flying doctors tittade jag också på :)

    Jag önskar dig en fin kväll!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  12. Gratulerar till Awarden och det är som sagt kul att läsa lite mer om bloggvännerna. Flying Doctor's ja, dom tittade jag jämt på!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  13. Grattis du med till awarderna :o) Jamen ,då får du ju hänga på när jag åker till Australien. Ett fantastiskt land och folket är underbara!

    Så mysigt du har det där i ditt växthus. Ja, det gäller att ta till vara på de bästa dagarna nu innan allt bara blir grått. Själv ligger jag nerbäddad med maginfluensa...jag kunde visst inte undvika den :o(((

    Ha en fin dag!
    Kramar
    Ulrika

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!