trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

onsdag 24 mars 2010

Bokhylledamning!



Det var vad det blev igår.

Har haft en bokhylla i sovrummet som bara var såå full med grejer. Vem är det som lägger in alla saker i hyllorna? Papper, pennor, tidningar, korsord, bra-att-ha-saker. you name it!
Det måste vara alla andra...jag lägger ju aldrig nåt på fel ställe....var sak har sin plats...eh, not!

Bokhyllan tömdes, host host, det var lite dammigt...
Massor med gamla saker lades i påsar till returpunkten kontra loppis. Så skönt. Ibland är det inte så svårt att göra sig av med saker. (Lättast är förstås andras saker...)

Sen kånkade jag ut hyllan i mitt "nya" allrum, det som jag målade i helgen. Och ställde in några böcker och några saker så det inte skulle se alldeles för tomt ut.

Några små kycklingar får sprida påskkänsla. Jag har blivit svag för rosa. Tycker det är jättefint nu efter all vit snö, jag blir glad av färg! Har ni några favoritfärger så här på vårkanten?



Ha en skön dag! Nu ska jag köra iväg mina påsar innan nån får för sig att packa upp dem igen!
Har jag tur kanske jag hittar några nya saker att placera i hyllan, det finns visst lite plats kvar;)



1 kommentar:

  1. Va vårigt och fint det blev! Ja, det är så fint med lite färgklickar här och där. Det blir gladare då.
    Ha det gott! Kram Åsa.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!