trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

tisdag 22 juni 2010

Sommarsolen

Vad mycket man hinner på årets längsta dagar...
Njuta av morgonsolen och ta en runda i trädgården innan jobbet...äta middag med sommarlovslediga barn, sola och halvslumra framåt kvällen och fixa i trädgården tills myggen gör en galen.



Köpte några stora fina orientaliska liljelökar på trädgårdsmässan...de är så små och taniga så de hyser jag inte mycket hopp för.
Däremot gläder det mig att jag äntligen verkar få luktärter. De är så vackra och doftar underbart men vill aldrig ta sig hos mig...men i år är de faktiskt på G.



Hittade en gammal påse med blandade slingerväxter som jag strödde ut i liljekrukan. Och ikväll tyckte jag det var dags att de fick nåt att klänga sig hejvilt på. Jag ser det liksom framför mig:)




Mycket naturtomt är det hos mig, vild gräslök blommar för fullt. Det lyser riktigt om den. Tyvärr ser den lite blek ut på bilden, men klockan var ändå halv nio när jag tog bilden, så bara det är ju härligt.
Jag är en riktigt kvällstrött varelse, så på vintern så här dags kan jag mycket gå och lägga mig! Social så det förslår!



En vildros har precis slagit ut. De är också så enkla, men vackra. Håller sig inte så länge när man tar in dem. Man får helt enkelt gå en vända ofta och dofta...
Kaprifolen och doftschersmin mmm, härligt!
.
Imorse var första dagen jag kände att jag ville ha semester. Har inte tyckt det varit såå viktigt förut. Men idag som sagt. Det var en sån känsla, att man inte står ut med att vänta längre. Bara få ta dan som den kommer, starta med ett projekt och se om man vill göra klart. Och att ha tiden som sin egen.
Men att längta är ju också en del av allt...
.
Nu blir det en kvällsmacka med fotbollssonen..om han kan tugga och titta på samma gång vill säga! Mycket fotboll blir det!
.
Ha en skön kväll!


3 kommentarer:

  1. Va snyggt det kommer att bli när det börjar slingra sig och klättra där.
    Men vet du! Jag har plockat in såna vildrosor och dom står i alla fall tre-fyra dagar.Jag har just haft såna på mitt köksbord. Dom är sååå vackra!
    Sov gott och ha en fin dag i morgon! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Så fint det tar sej i din kruka - det bådar ju gott och så vackert med slingret!

    Så vackert med vild gräslök!!!

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Härlig sommarfägring, önskar en skön midsommar med fint väder och god mat så klart...:D kramen

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!