trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

lördag 16 oktober 2010

Höstsol och kärt besök.

Solen har varit fantastisk idag. Det lyser och sprakar i träden. Och rätt snyggt med frosten. Man måste ju ändå erkänna att det är fint, just här och nu. Inte tänka på hur det känns om tre månader... det får man helt enkelt ta då! Här och nu!!



Jag hann bara upp imorse, innan jag ens gjort iordning min strump -hög, då telefonen blippade och min syster ville komma och dricka te.. Det är roligt för vi ses inte så ofta bara vi. Vi är halvsystrar och jag är 17 år äldre, men vi kommer ikapp med tiden.. Vi hade mysigt. Bara pratade och var tillsammans. Tog med henne till "mitt" loppis, hon gillar 60-talsprylar, så ingen konkurrens.. hon köpte några gamla Rörstrand ála Stig Lindberg typ. Sen tro´t eller ej, ringde min bror, som är min helbror och två år yngre än mig, och de ville ut och åka och tittade in de också.
Det var lilla Cajsas familj! Vi tog en sväng i skogen, plockade en påse trattisar, njöt av höstsolen och hade en hel dag tillsammans. Snacka om släktträff. Det är nästan hela min släkt, så liten är den!
Nu är det snart natt. Jag har lovat hämta äldsta sonen, ska ringa och kolla om det kanske inte är dags snart...är väl inte troligt!
Sov gott i alla stugor. Kram på er!

1 kommentar:

  1. Vilken härligt dag du hade! Fint med syskon som håller kontakt och bryr sig. Gott!
    Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!