trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

fredag 10 december 2010

Kristallkronan har kommit hem

till sitt rättmätiga hem. Men jag är glad att jag fick ha den ett tag hos mig. Under den ska vi sitta på julafton och äta god mat och umgås med familjen, släkten.


Hos Cajsa, där jag var barnvakt igår, hade julen kommit så långt så att det t o m fanns en gran klädd och färdig. Ger ju en särskild känsla...


Idag är det fredag och det känns skönt. Jag har bytt lite arbetstider för vi har sjuka kollegor, så idag ska jag till frissan på förmiddan och jobba eftermiddag, sen blir det hem en snabbis för att åka på julbord. Så dagen är rätt inbokad. Men det blir skönt att fixa frillan, har blivit sååå lik min mamma sen jag skaffade glasögon, svart kappa och klippte page!! Åldern har väl inget med det att göra? ;)
Så nu får det bli lite wild and crazy, nej då, det vågar jag inte, men vi får se...
Ha en bra dag!

13 kommentarer:

  1. Snyggt med kristallkronan mot den tapeten. Spännande med ny frisyr...kanske vi får se?

    SvaraRadera
  2. Snygg kristallkrona! Den skulle jag kunna tänka mig här hemma hos mig. Klippning....Precis vad jag oxå skulle behöva. Det var meningen att jag skulle klippa mig strax, men så råkade min frisör/svägerska, ut för en olycka. Så jag får väl vänta ett tag, eller skaffa en annan som klipper. Hoppas du vågar vara lite Wild and cracy. Det skulle jag oxå behöva....Verkligen!
    Ha en fin helg! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Vilken tapet, oj vad snygg.
    Tror nog att du blir snygg även om du inte går "wild and crazy" :).
    Ha en skön helg!
    Camilla

    SvaraRadera
  4. Fint att sitta under den kristallkronan! Jag får nästan lite Nobelkänsla av den bilden!!
    Här i Sthlm är det fullt nobelpådrag och jag åker ju förbi Grand Hotel där nobelnissarna trängs sedan en vecka - limosiner över hela stan...!!
    Härlig julgran hos Cajsa!

    Lycka till hos frissan och....klart du vågar vara lite busig i håret...!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Det är skönt att gå till frissan och det dom använder i håret luktar alltid så gott!
    Vacker kristallkrona, det är vackert med kristall, det ger en lite guldkantad tillvaro.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tusen tack kära du för dina fina kommentarer. Det värmde verkligen och jag blev jätteglad. Och tack för att du också ville dela med dig.

    Kronan hänger jättefint där hos din syster, men den var fin hos dig också ;o) Jag hoppas att ni får en underbar kväll och njuter julbordet. Skönt att få hinna med frissan innan jul, det lär inte jag göra. Lycka till!

    Många varma kramar
    Ulrika

    SvaraRadera
  7. Klart att du vågar vara lite busig i håret.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  8. Jättefin kristallkrona, älskar dem i alla former!
    Min lugg är så lång så jag ser knappt tangentbordet..måste boka in mig i nästa vecka..

    Ha det roligt på julbordet, nej inte PÅ bordet, du fattar..
    Kram/Tina

    SvaraRadera
  9. Klart du ska bli wild and crazy. Det växer ju ut... Kristallkronor är tjusigt, men det kräver en viss takhöjd, så vi har också gett bort våran. Gör sig liksom inte när man hr 2,1 i takhöjd.
    Hulda

    SvaraRadera
  10. Härlig kristallkrona, den skulle passa hos mig med en annorlunda takhöjd! Hoppas frisyren blev bra och julbordet smakade gott (det som fanns på)! Ha en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera
  11. Ånej inte vill man bli för lik sin mamma heller!Inte än iaf men om jag ser ut som henne vid hennes ålder då är jag mer än nöjd!
    Kram fr.mig

    SvaraRadera
  12. Åh, herregud,, lik sin mamma vill man ju inte bli men jag har nästan själv börjat ana i spegeln att det är dit jag är på väg.
    Wild and crazy däremot skulle man ju alltid vilja vara.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  13. Blev du wild och crazy då...inte känner jag mig då i a f, här går man dygnet runt i svarta täckbxor oh tjocka tröjor...likaså i butiken...:-) ösnkar en trevlig adventshelg, kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!