trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

torsdag 9 december 2010

Anna -dagen

Grattis alla Annor, jag förmodar att det finns en hel del där ute i bloggvärlden! Jag är också en:)

Förr skulle man lägga lutfisken i blöt den här dagen, nåt jag inte ens vet hur jag skulle bära mig åt för att göra...

Jag ska baka pepparkakor på jobbet, nåt jag heller aldrig skulle äta är "dagisbakade" pepparkakor...resten får ni tänka själva...( host host attjo prosit)

Ikväll ska faster vara barnvakt åt lilla Cajsa, och belöningen blir ett fint julbord imorgon på det vackra hotellet föräldrarna jobbar på... så det lönar sig:)

Ha en bra Anna-dag!

10 kommentarer:

  1. Hej! Jag kan tyvärr inte ta åt mig, jag heter inte Anna. Men grattis till dig!
    Jag ler lite när jag läser det där med "dagisbakat" Ha ha, nej jag äter inte heller sånt. Av ren självbevarelsedrift. Hi hi... Jag önskar dig en bra dag!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Bra att du påminde mig, jag har en Anna jag vill bry mig om lite extra idag..
    Hi, hi detta med dagispepparkakor, jag äter inte dem heller om jag kommer undan. Ingen dålig tack för hjälpen du får. Kul att du är uppskattad!

    Kramis/Tina

    SvaraRadera
  3. Nej, någon lutfisk blir det då inte här heller idag! Är inte alls förtjust i den heller...!

    Pepparkakor låter ju kul, men precis som du säjer....äta dagisbakade pepparkakor....njae...!!:)
    Vi börjar vår pysslarvecka nästa vecka - en tradition, som sen slutar med "eldfest" nere vid kajen och musikprogram förstås...!
    Kul när barnvaktandet resulterar i julbord...men jag antar att det ändå är ganska angenämt!
    Ha en fin dag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Hi hi...dagisbakade pepparkakor. Nä, jag håller med!
    Titta gärna in på min blogg. Jag har en tävling som pågår fram till den 13:e december där du kan vinna en valfri Lunafigur!
    Ha en bra dag!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Gratulerar på Anna dagen!
    Undrar varför man vet att just denna dagen skall lutfiskane blötläggas, det måste vara något väldigt svenskt och inrotat. Men det blir inte så här heller, nix!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis på dagen! Att lägga lutfisken i blöt har att göra med att den ska ligga i blöt ett antal dagar innan den är färdig lutad och går att äta! Min mor la alltid den i lut, men inget jag har anamat! Ha en fin dag! Kram Iréne

    SvaraRadera
  7. Grattis på Annadagen, det heter jag med!!!
    Min mormor skrev alltid -glöm inte lutfisken, på namnsdagskortet som hon skickade till mig, så för mig betyder det ngt speciellt....
    Så mysigt att du ska ha Cajsa och fint med julbord!!!!

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Grattis på namnsdagen-
    Lutfisk skippar jag på julbordet.
    Ha en mysig barnpassnings kväll.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  9. Pepparkakor på dagis har två fördelar dels att barnen tycker att det är så roligt och det blir ett så härligt os som doftar länge. På min förskola har vi redan bakar pepparkakor.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  10. Tack!! och grattiskram tillbaka!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!