trädgård, tankar, vardag, inredning, loppis, böcker, familj, resor, växthus


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

torsdag 13 maj 2010

Regnet det bara öser ner.

Eller iallafall gjorde det det i natt. Jag vaknade tidigt, det är så det är för mig... Var nyfiken på hur mycket regn det hade kommit, så jag tog på mig stövlarna och gick ut.
Regnet hade upphört och luften kändes fräsch. Allt var nybadat! Fåglarna var glada och kvittrade som sig bör. Så står jag där med regnmätaren i handen och hör göken! En östergök! Sägs val vara en tröstergök.
Hur som helst hade det regnat 25 mm.... snacka om regnskur! Det var tom åska här igårkväll.


Allt det här vattnet finns utanför Kivik där jag var i höstas på Äppelfest!

Idag blir det en tur till det stora varuhuset med en god vän. Jag vet inget jag behöver eller ska köpa.... Vi får väl se när jag kommer hem!

Ha en skön dag denna Kristi Himmelfärdsdag! Vi får se vad mer som kommer från himlen idag.



2 kommentarer:

  1. Det är ju inte vatten man saknat mest :)
    hade varit härligt med lite värme nu.

    Lycka till med shoppingen :)och ha en fin helg
    Eva

    SvaraRadera
  2. Vilken fin havsbild! Hoppas ni hade det trevligt på det stora varuhuset!
    Önskar dig en fin helg!
    Kram Åsa

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en hälsning! Tack!